آموزش طراحی سایت

امروزه با گسترش اینترنت و فضای کسب و کار در آن بسیار از افراد به دنبال آموزش طراحی سایت هستند تا بتوانند پس از گذراندن دوره آموزشی خود یک سایت خوب طراحی کنند. آموزش طراحی سایت حرفه ای یکی از تخصص ها و مهارتی است که فرد پس از گذراندن یک دوره آموزشی کسب می نماید. آشنایی با این امر می تواند در زمینه ارتقا شغل و حرفه به شما کمک بسیاری کند. پیشنهاد می شود مقالات مرتبط را در سایت آلمانت مطالعه فرمایید.

آموزش طراحی سایت

انواع روش های آموزش طراحی سایت

  1. افراد می توانند برای یادگیری طراحی سایت از کتاب ها و ویدیوهای آموزشی استفاده کنند.
  2. همچنین می توانند با ثبت نام در دوره های آموزشی در آموزشگاه ها این تخصص را فراگیرند.

برای طراح سایت شدن نیاز به چه مهارت هایی می باشد؟

برای اینکه بتوانید یک طراح سایت خوب شوید باید مهارت های متعددی را بیاموزید از جمله برنامه نویسی های مرتبط با طراحی سایت که شامل CSS و HTML می باشد. همچنین باید به زبان های برنامه نویسی تحت وب مانند PHP و غیره را فراگیرید.

از دیگر مباحثی که در طراحی سایت بدانید و آن ها را رعایت کنید مهارت در طراحی گرافیک ، معماری وب ، بازاریابی ، سئو سایت و غیره می باشد. به این نکته توجه داشته باشید کسانی که قصد دارند یک طراح سایت خوب و حرفه ای شوند باید ایده های نوع و زیبایی را در زمینه طراحی سایت داشته باشند و بتوانند آن ها را پیاده سازی کنند.

CSS چیست و چه کاربردی دارد؟

CSS مخفف واژه انگیلیسی Cascode Style Sheets که یک زبان برنامه نویسی محسوب می شود، می باشد. این زبان برنامه نویسی مکملی برای HTML می باشد، استفاده از کدهای CSS باعث تمیز و مرتب شدن کدهای برنامه نویسی شده و برای طراحی گرافیکی سایت استفاده می شود.

HTML چیست و چه کاربردی دارد؟

HTML مخفف Hyper Text Markup Language به معنای زبان نشانه گذاری فوق متن می باشد بهتر است بدانید این زبان برنامه نویسی ، یک زبان استاندارد بوده و تمامی کدها در نهایت به کدهای HTML تبدیل می شود و توسط مرورگرهای مختلف نمایش داده می شود. در این زبان برنامه نویسی قسمت های مختلف توسط تگ از یک دیگر جدا شده و به مرورگرها اعلام می کند که هر قسمت سایت از چه ویژگی ها و عنصرهایی تشکیل شده است و به چه صورت باید نمایش داده شود.

آموزش طراحی سایت پیشرفته

فرد پس از اینکه آموزش های مقدماتی و حرفه ای طراحی سایت را فرا گرفت می تواند به صورت پیشرفته نیز این تخصص را فراگیرد.

آموزش طراحی سایت کاربردی

شما به یک وب سایت نیاز دارید ؟ شاید همین جمله را بارها از دیگران شنیده باشید ، یا مقالاتی را درباره آن خوانده باشید. اما چشم انداز یادگیری چگونگی طراحی یک وب سایت ، می تواند اضطراب آور باشد.

خبری خوب برای شما داریم :

در گذشته برای خلق یک وب سایت ، داشتن طراحان حرفه ای مورد نیاز بود ؛ ولی دیگر این گونه نیست. این روزها یادگیری چگونگی طراحی وب سایت آسان است.

آموزش طراحی سایت

نکات آموزش طراحی سایت

برای دانستن چگونگی طراحی یک وب سایت نکات زیر را دنبال کنید :

مرحله 1: هدف وب سایت خود را تعریف کنید.

قبل از اینکه چگونگی طراحی یک وب سایت را یاد بگیرید ، بدانید که می خواهید وب سایت خود را برای چه کسانی طراحی کنید. شما می توانید مشکل آن ها را با خدمات و محصولات خود ، حل کنید. اگر شما راه حل های درستی برای بازدیدکنندگان وب سایت خود داشته باشید ، شاهد افزایش نرخ گفتگوی خود خواهید بود.
مشخص کنید که از بازدیدکنندگان ، می خواهید چه کاری را انجام دهند. آنچه را که بازدیدکنندگان شما باید بدانند ، مشخص کنید. وقتی هدف مشخصی در ذهن داشته باشید ، می دانید که چه اطلاعاتی بازدیدکنندگان شما را ، به انجام اقدام مد نظرتان تشویق خواهد کرد.

مرحله 2 : محتوای وب سایت خود را آماده کنید.

مرحله بعدی برای طراحی سایت ، آماده کردن محتواست. فرایند طراحی کامل وب سایت را با شفاف و صریح سازی مطالب و تصاویر ، سرعت بدهید. عناصر بصری به شما کمک می کند ، تا داستان را به شکل بهتری تعریف کنید. این امر همچنین وب سایت شما را ، جذاب تر و به روز تر می نماید.

مرحله 3 : دامنه ، میزبانی و CMS خود را تنظیم کنید.

قبل از شروع کار بر روی وب سایت ، به نام دامنه ، میزبان دامنه و یک CMS ( سیستم مدیریت محتوا ) نیاز دارید. نام دامنه ، آدرس آنلاین وب سایت شما می باشد. پس از تصمیم گیری درباره نام دامنه ، باید یک طرح میزبانی خریداری کنید. در نهایت باید قابلیت ویژه لازم در وب سایت خود را در نظر گرفته و بررسی کنید ، که کدام سیستم مدیریت محتوا (CMS) به شما در دستیابی به آن کمک می کند. CMS ، یک رابط کاربر را فراهم می کند که به وسیله آن می توانید ، آپدیت وب سایت خود را انجام دهید.

مرحله 4 : وب سایت خود را طراحی کنید.

اکنون باید به مراحل خلاقانه تر طراحی وب سایت ، قدم بگذارید. یک جستار وردپرس را انتخاب کرده و نصب کنید. از آن جایی که جستار ، نقطه شروع شما محسوب می شود ، لی اوت جستارها را مورد توجه خاص قرار دهید. زمانی که جستار وردپرس خاصی را انتخاب می کنید ، چند ویژگی وجود دارد که باید مدنظر قرار دهید :

  • آپدیت های منظم : یک جستار قدیمی می تواند ، وب سایت شما را در معرض یک بدافزار قرار دهد.
  • گزینه های مربوط به زیبایی و سفارشی کردن : حتماً از رنگ ها و فونت های برند ، استفاده کرده و لوگوی خود را آپدیت کنید.
  • طراحی وب ریسپانسیو : مطمئن شوید که وب سایت شما در دستگاه های موبایل و دسکتاپ ، خوب دیده می شود. از آن جایی که بیش از نیمی از تمام ترافیک های اینترنت از دستگاه های موبایل می آید ، داشتن وب سایت ریسپانسیو ، بسیار اهمیت دارد.
  • روندهای طراحی بصری جاری خود را در نظر بگیرید. : شما می توانید با سرچ کردن جدیدترین روندهای طراحی ، یک وب سایت جذاب و به روز را طراحی کنید.
  • برای برندینگ خود تصمیم گیری کنید. : در تمام مراحل طراحی سایت خود ، به این فکر کنید که دوست دارید بازدیدکنندگان شما ، در زمان تعامل با برند شما ، چه احساسی داشته باشند. در ابتدایی ترین مرحله ، برندینگ وب سایت ، شامل طیف رنگ منحصر به فرد ، مجموعه ای از فونت ها و انتخاب تصویر می باشد.

مرحله 5 : طرح وب سایت خود را سفارشی کنید.

در این مرحله از آموزش طراحی وب سایت ، هر آن چه را که در مرحله قبلی آموختید ، در زمان سفارشی کردن جستار ، به کار ببندید. برای اهداف این خودآموز ، شما از جستار Neve استفاده خواهید کرد. جستارهای وردپرس ، را می توان از طریق Theme Customiser سفارشی کرد. اگر از سازنده وب سایت دیگر (CMS) استفاده می کنید ، فرایند همان جریان مشابه را دنبال خواهد کرد.

مرحله 6 : پیج های وب سایت خود را خلق کنید.

اکنون که جستار شما نصب شده است ، وقت آن فرا رسیده تا پیج های وب سایت خود را خلق کنید. هر وب سایتی معمولاً دارای پیج های زیر می باشد :

  • صفحه اصلی
  • خدمات و محصولات ( اگر قصد فروش چیزی را دارید )
  • محتوا
  • بلاگ

اضافه کردن پیج ها در وردپرس : برای خلق یک پیج ، بر روی Page- Add new کلیک کنید.

مرحله 7 : منوی دسترسی وب سایت خود را تنظیم کنید.

وقتی طرح خود را سفارشی کرده و پیج های خود را اضافه کردید ، وقت آن فرا رسیده تا منوی رهیابی خود را تنظیم کنید. منوی دسترسی باید بدون بهم ریختگی بوده و به راحتی قابل درک باشد. از اسامی مبهم یا بامزه استفاده نکرده و آن را بین 5 تا 7 لینک نگه دارید.

چگونگی خلق منوی دسترسی در وردپرس

  1. به Appearance- Menus بروید.
  2. به منوی خود یک نام داده ، و روی Save Menu کلیک کنید.
  3. سپس در زیر نوار Pages ، روی View All کلیک کنید و بر روی کادر کنار صفحاتی ، که می خواهید به منو اضافه کنید ، تیک بزنید.
  4. بر روی دکمه Add to menu کلیک کرده و سپس آن را ، به صورت Primry Location انتخاب کنید.
  5. روی Save Menu کلیک کنید.

آموزش طراحی سایت

مرحله 8 : قابلیت وب سایت خود را با پلاگین ها ، بالا ببرید.

آخرین مرحله طراحی سایت ، توسعه قابلیت عملکرد آن ، با پلاگین ها می باشد. پلاگین ها وب سایت شما ، را به خدمات و کدی که می تواند ، به شما در دستیابی به اهداف ویژه و اجرای وظایف مطلوب خاص کمک کند ، وصل می کند. شما می توانید از پلاگین ها برای اضافه کردن چیزهایی از قبیل ، فرم های کانتکت و دکمه های به اشتراک گذاری ، بهبود محتوا برای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و بک آپ کردن وب سایت ، استفاده کنید. قابلیت عملکرد را در وردپرس با استفاده از پلاگین ها ، توسعه دهید. برای وب سایت های وردپرس ، پلاگین ها ، مثل اپلیکیشن های کوچکی برای وب سایت شما هستند. پلاگین های رایگان و بی شماری وجود دارند ، که شما می توانید از official repository دانلود کنید.

مقالات مرتبط

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
چاپ صفحه