بهینه سازی سایت چیست

سئو بهینه سازی سایت چیست ؟

بهینه سازی سایت چیست ؟ بهینه سازی وب سایت seo به این معنا است که صفحات وب سایت شما در یک موتور جستجوی بسیار بزرگ مانند گوگل ، یاهو و غیره امتیاز بیشتری داشته باشد. اهمیت این امر از آنجا مشخص می شود که مردم از موتورهای جستجو برای رسیدن به خدمات و محصولات مورد نظرشان استفاده می کنند.

سئو (seo) چیست ؟

معنی لغوی SEO  که مخفف واژه Search Engine Optimization می باشد که به معنای بهینه سازی موتورهای جستجو است. Seo در واقع تولید صفحاتی است که برای موتورهای جستجو جالب و فریبنده باشد.

 

 بهینه سازی سایت چیست

 

اهمیت بهینه سازی سایت چیست ؟

بهینه سازی وب سایت باعث می شود سایت بیشتر در معرض دید کاربران قرار گیرد.

  • باعث افزایش مشتریان شما می شود.
  • سایت شما رتبه بهتری در گوگل پیدا می کند.
  • باعث برند شدن نام و خدمات شما می شود.
  • در عصر جدید بهترین ابزار برای تبلیغات می باشد.

آنالیز روش های بهینه سازی سایت

  • افزودن allow يا disallow به نقشه سايت
  • افزودن url به نقشه سایت
  • افزودن فایل robots.txt
  • استفاده از ابزارهای آنالیز crawl
  • تولید محتوای قوی
  • استفاده صحیح از عناوین
  • کلمات کلیدی و برچسب ها

چه کسانی به سئو سايت نیاز دارند ؟

هر سایت حرفه ای که به سوی تجارت و ارائه خدمات به افراد جامعه حرکت می کند برای به دست آوردن نتیجه خوب و ایده آل بهتر است از بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو استفاده کند. هدف یک وب سایت حرفه ای جلب کاربران بیشتر می باشد و مطالعات و بررسی های انجام شده پهنه عظیمی از کاربران اینترنتی وب سایت های مورد نظرشان را از طریق موتورهای جستجو پیدا می کنند.

در صورتی که یک وب سایت قصد به روز کردن وب سایت قدیمی یا طراحی سایت حرفه ای دارد باید سئو سایت را اولویت خود قرار دهد.

آموزش بهینه سازی سایت

بهتر است بدانید سئو و بهینه سازی سایت به دو بخش سئو داخلی و سئو خارجی تقسیم می شود.

بهینه سازی سایت چیست

سئو داخلی

سئو داخلی سایت که 30 درصد بهینه سازی وب سایت را شامل می شود به موارد ذیل بستگی دارد.

  • تولید محتوا
  • استاندارد بودن سایت
  • لینک های داخلی
  • متا تگ ها
  • برچسب ها
  • سرعت آپلود عکس ها و ویدیو ها

سئو خارجی

سئو خارجی 70% بر روی موتورهای جستجو تاثیر می گذارد و باعث به دست آمدن نتیجه بهتر در رتبه بندی گوگل می شود. بهتر است بدانید که سئو خارجی وب سایت به راحتی سئو داخلی نبوده و در صورتی که به درستی انجام نشود ممکن است نتیجه برعکس داشته باشد.

بهینه سازی وب سایت چیست ؟

شما تنها زمان کمی برای جذب کردن توجه یک بازدید کننده ، در اختیار دارید. کاربران احتمالاً 20 درصد کلمات یک پیج را می خوانند. اگر سایت شما شلوغ باشد و پیام آشکاری را انتقال ندهد ، بازدید کنندگان ، برای آن پیج وقت نخواهند گذاشت.

در اینجا چند روش برای بهینه سازی سایت ، افزایش گفتگوها و راغب کردن افراد  برای بازدید سایت شما ، ارائه می شود.

یک گزاره ارزش را به وب سایت خود اضافه کنید.

گزاره ارزش یا بیان ماموریت ، به بازدید کننده می گوید که شما به چه کاری مشغول هستید و هدفتان از انجام آن کار چیست.

گزاره ارزش خود را در صفحه اصلی و در صورت امکان در هدلاین قرار دهید. آن را به بلاگ خود اضافه کنید.

نویگیشن وب سایت

نویگیشن وب سایت ، دو هدف را دنبال می کند :

به کاربر در یافتن  آنچه به دنبال آن است ، کمک می کند.

به رنکینگ موتور جستجو کمک می کند.

بازدیدکنندگان شما ، در رتبه اول و موتورهای جستجو در رتبه دوم قرار دارند. از نویگیشن توصیفی به جای نویگیشن عمومی استفاده کنید. عبارت ” ما چه می کنیم ” را ارسال کنید. از کلماتی استفاده کنید که بازدیدکنندگان شما از آن استفاده کرده و شما را جستجو می کنند. این به موتور جستجو کمک می کند تا ارتباط شما را نشان دهد.

بهینه سازی سایت چیست

 از متن Call to Action استفاده  کنید.

Call to Action یا CTA ، نقش بسزایی دارد. شما کاربران خود را در وب سایت بدست آورده اید ، آن ها به وب سایت شما علاقمند شده اند ، اکنون از آن ها می خواهید چه کنند ؟ به آن ها بگویید.

از ضمیر اول شخص ، استفاده کنید تا به کاربران اجازه بدهید به CAT بگویند که باید چه کاری انجام دهد. برای مثال بگویید : راهنمای من را دانلود کنید.

شما باید بتوانید هر دکمه ای را که خلق می کنید ، با استفاده از این تست ، ارزیابی نمایید.

رنگ Call to Action

برای دکمه های اکشن خود یک رنگ تاکیدی یا متضاد پیدا کنید. برای مثال اگر سایت شما آبی یا آبی روشن است ، یک رنگ زرد زیبا یا نارنجی گرم که بر روی پالت شما تاکید کرده و توجه را به آن جلب کند ، انتخاب کنید.

گواه اجتماعی

از گواه اجتماعی برای جلب کردن افراد برای نام نویسی در خبرنامه شما یا دانلود کردن یک ایبوک استفاده کنید. عوامل تاثیر گذاری در صنعت خود داشته باشید که یک نقل قول یا توصیه را ارائه دهند.

پیج های توصیه

باید بپذیریم که هیچ کس به پیج توصیه شما نمی رود. آخرین باری که شما پیج توصیه فرد دیگری را کلیک کرده اید ، کی بوده است ؟

اگر مخاطبین فوق العاده ای دارید که چیزهای بسیار خوبی درباره شما می گویند ، این عالی است و باید دیده شود. بهترین راه برای این کار ، پخش کردن آن در سراسر وب سایت تان است.

تیم پیج ها

مردم می خواهند قبل از خرید کردن از شما ، شما را بشناسند ، شما را دوست داشته باشند و به شما اعتماد کنند. به بازدید کنندگان خود اجازه بدهید تا بدانند در پشت صحنه شرکت شما ، چه کسی قرار دارد و به آن ها اجازه بدهید تا همه چیز را درباره شما بدانند.

استفاده از تیم پیج های مجزا ، به شما شانس رتبه بندی در موتور جستجو را در زمانی که مردم به طور خاص ، نام شما را جستجو می کنند ، می دهد. اگر همه اعضای تیم شما در یک پیج باشد ، هیچ راهی برای گوگل نمی ماند که بخواهد بفهمد چه شخصی آن پیج را رتبه بندی کرده است.

سازگار با موبایل

داشتن یک سایت سازگار با موبایل ، یک چیز کاملاً ضروری است. وب سایت های سازگار با موبایل ، اکنون در نتایج سرچ موبایل ، در مقایسه با سایت هایی که با موبایل سازگار نیستند ، دارای رنکینگ بالاتری هستند.

لینکین اینترنت

نگذارید کاربرانتان به وب سایت شما بعنوان یک کوچه بن بست نگاه کنند. همیشه آن ها را پویا نگه دارید. در پیج خدمات خود ، یک call to action ساده را با یک لینک به شکل یک تماس ، اضافه کنید.

فرم های نام نویسی ایمیل

فرم های نام نویسی شما باید حاوی سوم شخص بوده ، برجسته باشد ، معتبر بوده و چیزی را وعده دهد. برای کاربران خود مشخص کنید که برای چه چیزی نام نویسی می کنند. بهتر است تعداد کاربران خود در این قسمت را محدود کنید ، چون قرار است بعدا آن ها گروه بی شماری از افراد را با خود به همراه بیاورند.

صفحه تشکر

این یکی از موثرترین روش ها برای درگیر کردن افراد است. پیج تشکر ، به شما این فرصت را می دهد تا کاربر برای خبرنامه شما نام نویسی کند ، یک ایبوک را دانلود کند و شما را در سوشال مدیا فالو کند.

مقالات مرتبط

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
چاپ صفحه