بهینه سازی سایت

سئوی سایت یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو فرآیندی است که باعث بیشتر دیده شدن سایت می شود. SEO مخفف کلمه search engine optimization می باشد، سئو و بهینه سازی سایت باعث ارتقاء یک وب سایت و افزایش بازدیدکنندگان می شود. این مقاله تهیه شده از سوی متخصصین آلمانت را از دست ندهید.

بهینه سازی سایت

اهمیت سئو یا بهینه سازی یک وب سایت ، بدین جهت می باشد که اکثر مردم از موتورهای جستجو به منظور دست یابی به مطالب ، محصول یا خدمات مورد نظر خود استفاده می کنند ؛ حال در این زمان اهمیت سئو و بهینه سازی وب سایت ، زمانی به اوج خود می رسد که اکثر مردم تنها به صفحه اول نتایج موتورهای جستجو توجه کرده به صفحات دیگر مراجعه نمی کنند ؛ بنابراین به منظور افزایش ترافیک سایت ، سئو و بهینه سازی وب سایت جهت نمایش در صفحه اول و صدر نتایج موتوهای جستجو الزامی می باشد. بنابراین می توان گفت لازمه هر وب سایت جهت دیده شدن توسط افراد ، مشاهده در صدر نتایج موتورهای جستجو می باشد.

گروه متخصصین آلمانت ، نمونه کارهای بسیار قوی در زمینه بهینه سازی سایت ، دارند و در این زمنیه بسیار موفق می باشند.

چرا بهینه سازی سایت مهم است؟

در دهه های گذشته ، اینترنت به مکانی تبدیل شده است ، که در آن مشتریان تصمیم گیری های خرید و فروش محصولات را اتخاذ می نمایند. همچنین اینترنت به مکانی به نام ” برو به مقصد” برای یافتن اطلاعات ، در خصوص تجارت های محلی و نیز شرکت های نرم افزاری و غیره تبدیل شده است. اینترنت در واقع نقش یک دوست را در تمام صنایع پیدا کرده است. بنابراین با تعیین موقعیت مناسب برای تجارت خود ، می توانید افرادی را که قبلاً درباره شرکت شما هیچ چیزی نشنیده بودند ، به سمت تجارت خود جلب کنید. اگر وب سایت خود و محتوای آن را به روز رسانی نکنید ، مهم نیست که چه تعداد نفر عبارت مرتبط با تجارت شما را جستجو می کنند. سایت شما در نتایج ، در رده و رتبه بالا نشان داده نخواهد شد. در واقع سایت و تجارت شما مورد توجه کسی قرار نخواهد گرفت. ولی وقتی بهینه سازی برای سرچ را انجام می دهید ، شما خود را بر روی نقشه قرار می دهید. مشتریان ، به دنبال عبارات مرتبط با تجارت شما می گردند و وب سایت و تجارت شما ، همیشه در رتبه بالا نشان داده خواهد شد. با مهارت یافتن در بهینه سازی موتور جستجو ( سئو ) ، می توانید ترافیک مورد هدف را از سوی خریداران علاقمند و بالقوه خود تولید کنید.

آیا بهینه سازی سایت کافیست ؟

ولی تنها بهینه سازی جستجو ، کفایت نمی کند. اگر شما ترافیک خود را افزایش بدهید و محتوای سایت شما برای مشتریان بالقوه جذاب نباشد ، هیچ کس به سمت سایت شما جذب نخواهد شد. بازدید کنندگان بدون انجام خرید ، سایت شما را ترک خواهند کرد. برای استفاده و بهره بردن از ترافیک ، شما باید تجربه کاربر و بازده مجاری گفتگوی خود را نیز بهینه سازی کنید.
با مهارت یافتن در زمینه بهینه سازی نرخ گفتگو (CRO) ، تعداد لیدها و فروش های تولید شده توسط شما از طریق ترافیک های ارگانیک یا پرداختی ، به حداکثر خواهد رسید. مزیت دیگر این است که بهینه سازی وب سایت می تواند ، شما را به سمت کمک به محیط زیست هدایت کند. بنابراین وقتی بهینه سازی را انجام می دهید ، می توانید به کاهش فوت پرینت کربن در وب سایت خود نیز کمک کنید.

بهینه سازی وب سایت چگونه عمل می کند ؟

هدف از بهینه سازی وب سایت ، جذاب تر نمودن هر چه تمام تر سایت برای موتورهای جستجو و مردم می باشد. ولی این کار چگونه ممکن است؟ اولین قدم شناسایی هر چه بهتر موضوعات است. شما باید کلیه اشتباهات و ایرادهای سایت فعلی خود را قبل از بهبود آن ، شناسایی کنید. این کار مبنای یک فرایند بهینه سازی محسوب می شود. تنها ذهن خود را بر روی موضوعات بالقوه متمرکز نکنید. شما دارای پهنای باند یا تجربه برای پوشش دادن تمام مشکلات و موضوعات نیستید. در عوض باید از ابزار نرم افزاری موجود برای سرچ کردن درباره موضوعات بالقوه در سئو ، سرعت پیج ، کاربرد پذیر بودن در موبایل و موضوعات دیگر استفاده کنید.

در نهایت باید سازگار بودن سایت خود با دستگاه های موبایل را امتحان کنید. نتیجه ، یک مسیر راه را در اختیار شما قرار می دهد ، که به وسیله آن می توانید تلاش های بهینه سازی را با تیم های مختلف ، هماهنگ کنید. محتوا نویسان می توانند محتو را بهبود دهند ؛ مدیران وب سایت می توانند ساختار سایت و دیگر موضوعات سئو درون صفحه را بهبود بخشند ، و طراحان می توانند تجربه کاربر و نیز نگرش و احساس آنها نسبت به سایت شما را به سطح بالاتری ارتقا دهند.

بهینه سازی سایت

چرا باید از بهینه سازی سایت seo استفاده کنیم ؟

اهمیت سئو یا بهینه سازی وب سایت از آنجا ناشی می شود که اکثر مردم برای رسیدن به مطلب یا محصول مورد نظر خود در گوگل جستجو می کنند و اهمیت بهینه سازی جایی واضح می شود که اکثر مردم فقط صفحه اول گوگل را مشاهده می کنند. به همین علت برای داشتن ترافیک بیشتر در وب سایت خود فقط طراحی سایت حرفه ای کافی نیست بلکه باید با انجام سئو سایت و رعایت قوانین موتورهای جستجو در صفحه اول گوگل قرار گیرد. بهینه سازی یک وب سایت ، به مدت زمان بسیاری نیاز خواهد داشت تا در نتایج صدر موتورهای جستجو ، دیده شود ؛ چرا که نیاز به پیروی از الگوریتم های متفاوتی دارد ؛ در ذیل به برخی از مهم ترین نکاتی که در زمینه بهینه سازی وب سایت ، توسط گروه متخصصین المانت ارائه می شود ، اشاره شده است :

  • مشاوره جهت بهینه سازی یا سئو وب سایت
  • Off page seo
  • On page seo
  • تولید محتوا
  • پشتیبانی از سئو
  • و غیره

در بهینه سازی سایت چه مواردی باید رعایت شود ؟

پیش از آغاز بهینه سازی سایت بهتر است بدانید که چه کلمات کلیدی را در گوگل قرار است هدف قرار دهید تا با جستجو آن ها وب سایت شما نمایش داده شود، این کلمات بر اساس مهم ترین خدمات یا محصولات شما تعیین می شود و بهتر است آن پزشک یا شرکت از کلمات کلیدی مختصر و کوتاه استفاده کند.

تگ عنوان پس از انتخاب کلیدواژه مهم ترین اقدام در سئو بر روی صفحه می باشد، فایده استفاده از عنوان این است که زمانی که کاربرد عنوان جستجو شده را در لینک و عنوان وب سایت می بیند بر روی آن کلیک می کند. قرار دادن محتوای نو و مفید بر اساس خدمات آن وب سایت بسیار مفید می باشد. لینک دهی درست و مفید در داخل مقالات و صفحه اصلی می تواند باعث ماندن بیشتر کاربر در وب سایت و چرخیدن آن در صفحات سایت شود. استفاده از شبکه های اجتماعی و لینک دادن به آن ها از موارد مفیدی است که تاثیر بسزایی بر روی رتبه می گذارد.

مزایای بهینه سازی وب سایت

بهینه سازی یک وب سایت ، به دیده شدن و افزایش بازدید کنندگان سایت کمک کرده و بدین ترتیب درآمدزایی افزایش یافته و کسب و کار مورد نظر گسترش نیز می یابد و در نتیجه سبب افزایش اعتبار موسسه یا شکرت مورد نظر می شود.

عوامل موثر در بهینه سازی سایت

عوامل بسیاری در بهینه سازی یک وب سایت ، تاثیر گذار هستند که در ذیل به مهم ترین آن ها اشاره شده است :

  1. کلید واژه مناسب
  2. بازاریابی آنلاین
  3. لینک سازی
  4. محتوا مناسب
  5. و غیره

اهداف سئو

در ذیل به مهم ترین اهداف بهینه سازی وب سایت ، اشاره شده است :

  • افزایش نرخ بازدید از وب سایت
  • افزایش رتبه سایت
  • افزایش ترافیک وب سایت
  • ایجاد برندینگ

لازم به ذکر است نهایی ترین هدف از بهینه سازی یک وب سایت ، افزایش رتبه سایت می باشد و هدف از انجام و رعایت تمامی نکاتی در بهینه سازی یک وب سایت ، افزایش رتبه سایت یا نمایش در صدر نتایج موتورهای جستجو می باشد.

انواع روش های بهینه سازی وب سایت

برای انجام بهینه سازی وب سایت یا سئو سایت ، سئوکاران یکی از روش های سئوکلاه سفید یا سئو کلاه سیاه را انتخاب می کنند، حال ممکن است این سوال در ذهن تان ایجاد شود که این دو روش چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند. باید بگوییم سئوکلاه سفید جزء روش های معتبر می باشد که بر اساس قوانین تایید شده توسط موتورهای جستجو انجام می شود و در طولانی مدت نتیجه آن قابل مشاهده است اما به این نکته توجه کنید که نتیجه حاصل از این روش ماندگار تر می باشد. اما روش سئو کلاه سیاه با استفاده از روش هایی انجام می شود که موتورهای جستجو تایید نمی کنند، شاید به دست آوردن نتیجه توسط این روش سریع باشد اما در طولانی مدت ممکن است باعث از بین رفتن سایت شود.

بهینه سازی سایت

مراحل سئو کلاه سفید به شرح ذیل می باشد

در ابتدای مقاله به طور خلاصه بخش هایی از سئو کلاه سفید را نام برده ایم اما در این بخش از مقاله قصد داریم به طور جامع تر به آن بپردازیم.

  • استفاده از تگ ها و متا تگ ها

طراحان سایت باید بدانند که در طراحی صفحات مختلف سایت باید از تگ های h1 , h2 , h3 , h4 , h5 و تگ h6 به صورت صحیح استفاده شود. حتی در صورتی که شما برای طراحی سایت از کدنویسی هم نباشد و با استفاده از قالب وردپرس ساخته شده باشد کار برای شما راحت تر شده و از طریق نوار ابزار موجود در بالای صفحه قالب وردپرس تگ ها را استفاده کنید. علاوه بر تگ های ذکر شده توصیه می شود از تگ متا یا تگ توضیحات نیز استفاده کنید، در این بخش از سعس کنید خلاصه کوتاهی درباره صفحه سایت بگذارید تا کاربران با خواندن آن از محتوای صفحه و سایت آگاه شده و بر روی سایت کلیک کنند. همچنین تگ عنوان را نیز استفاده کنید چرا که باعث می شود سایت شما به موتورهای جستجو معرفی شود. تگ alt مربوط به تصاویر استفاده شده در سایت می باشد که توصیه می شود در آن توضیحاتی از عکس استفاده شده را قرار دهید.

  • تولید محتوای با کیفیت

یکی از مهم ترین موارد که در سئو کلاه سفید باید انجام شود تولید محتوای قوی و جدید می باشد ، در رابطه با تولید محتوا نکات زیادی وجود دارد، سعی کنید مطالب مفید تهیه کنید که کاربران را برای باقی ماندن و مطالعه سایر صفحات وب سایت تشویق کند. هنگام تولید محتوا سعی کنید از تصاویر مرتب و ویدیو نیز استفاده کنید چرا که باعث جذاب تر شدن صفحه و مطالب شما می شود.

  • استفاده از بک لینک ها

بهتر است بدانید بک لینک زمانی ایجاد می شود که یک سایت دیگر لینک سایت شما را در صفحه خود قرار داده باشد و کاربران با کلیک بر روی آن بتوانند وارد وب سایت شما شوند. به این نکته توجه داشته باشید که بک لینک ها باید توسط کاربران به سایت شما داده شود نه اینکه خود وبمستران اقدام به ساخت آن کنند.

  • اشتراک گذاری مطالب

سعی کنید مطالب سایت خود در تمامی صفحات و جاهایی که می توانید به اشتراک بگذارید در هنگام اشتراک گذاری مطالب وب سایت به این شبکه های اجتماعی گوگل پلاس ، یویتوب ، فیس بوک ، تویتر و لینکدین توجه ویژه ای داشته باشید.

  • سرعت سایت

به این نکته توجه داشته باشید که کاربران بیش از چند دقیقه برای باز شدن وب سایت زمان نمی گذارند و در صورتی که سرعت باز شدن سایت پایین باشد آن را بسته و به سایت دیگری مراجعه خواهند کرد بنابراین وبمستران تا جایی که می توانند سعی کنند سرعت لود سایت خود را افزایش دهند.

برای آنالیز سرعت سایت افراد می توانند از ابزارهای مختلفی که در گوگل وجود دارد استفاده کنند.

  • لینک های داخلی

علاوه بر لینک های خارجی باید بگوییم لینک های داخلی نیز بر روی سئو و بهینه سازی وب سایت تاثیر بسزایی دارد، در لینک دهی داخلی به این نکته توجه داشته باشید به با کلمات کلیدی به صفحات مرتبط لینک بدهید.

  • کلمات کلیدی

انتخاب کلمات کلیدی وب سایت باید با توجه به کارکرد سایت مشخص شود به همین منظور وبمستران با توجه به نوع فعالیت صاحب سایت و با استفاده از ابزراهای مخصوص کلمات کلیدی را مشخص می کنند. به این نکته توجه داشته باشید که کلمات کلیدی را انتخاب کنید که توسط کاربران در گوکل جستجو می شود و زیاد طولانی نباشد.

  • واکنش گرا بودن سایت

از موارد بسیار مهمی که امروزه موتورهای جستجو در بهینه سازی و سئو سایت به آن اهمیت زیادی می دهند واکنش گرا بودن سایت است. در گذشته صاحبان سایت برای اینکه سایت شان هم در نسخه موبایل و هم در سایر دستگاه به درستی نمایش داده شود اقدام به طراحی دو سایت می کردند. اما امروزه با قابلیت ریسپانسیو دیگر نیازی به طراحی نسخه موبایلی نمی باشد و با ریسپانسیو سایت در تمامی دستگاه ها با سایز های متفاوت به درستی نمایش داده می شود.

 

بهینه سازی سایت

اهمیت تهیه گزارش دوره ای در پروژه بهینه سازی وب سایت

در پروژه های بهینه سازی وب سایت بسیار حائز اهمیت است که وبمستران از عملکرد وب سایت یک گزارش متنی و نموداری داشته باشند. برای تهیه گزارش افراد می توانند از ابزراهای مختلفی مانند گوگل آنالیتیکس و غیره استفاده کنند. داشتن یک گزارش عملکرد وب سایت باعث می شود که شما نقاط قوت و ضعف سایت را دانسته و اقدام به تقویت آن ها کنید.

اهمیت بروز بودن اطلاعات در بهینه سازی وب سایت

در سئو و بهینه سازی وب سایت بسیاز مهم است که فرد از جدید ترین آپدیت الگوریتم های گوگل یا همان موتورهای جستجو اطلاع داشته باشد تا بتواند با توجه به آپدیت جدید اقدام به بهینه سازی وب سایت کند.

یک موتور جستجو چه کاری انجام می دهد ؟

حال ممکن است این سوال در ذهن تان ایجاد شود که مگر موتورهای جستجو چه کاری انجام می دهند؟ موتورهای جستجو بر پایه crawlerها کار می کند و به این ترتیب هر موتور جستجو که یک جستجو گر است در شروع به گشتن در وب سایت می کندو هدف از انجام این کار خواندن و دسته بندی کردن مطالب و اتصالات یا همان لینک ها و غیره در صفحه می باشد که شما با توجه به سئو کلاه سفید آن ها را انجام داده اید. با جستجو موتورها در گوگل در سایت به وب سایت شما امتیاز داده می شود و هر چه این امتیاز بیشتر باشد سایت شما در موتورهای جستجو بیشتر دیده می شود. با بیشتر دیده شدن وب سایت ترافیک سایت افزایش یافته و در نتیجه میزان فروش و مشتریان شما افزایش می یابد. البته به این نکته مهم توجه داشت باشید که هر یک از موتورهای جستجو راه و روش های متعلق به خود را انجام داده و بر اساس آن سایت شما امتیاز می گیرد.

شرکت بهینه سازی سایت

  • برای انتخاب یک شرکت بهینه سازی وب سایت می توایند از دوستان وآشنایان خود پرس و جو کنید یا در گوگل جستجو نمایید.
  • پس از انتخاب شرکت مورد نظر درباره آن تحقیق کرده و رزومه آن را بررسی کنید.
  • نمونه کارهای آن شرکت را مشاهده نمایید تا از انتخاب خود اطمینان پیدا کنید.

تعرفه بهینه سازی سایت چقدر می باشد ؟

هزینه بهینه سازی سایت سوال بسیار از صنعت گران ، پزشکان و شرکت های دارای وب سایت است که می خواهند محصول خود را برند کنند، باید به این افراد پاسخ داد که سئوی سایت با توجه میزان رقابت در آن کلمه و عوامل متعددی تعیین می شود. شرکت تبلیغات آنلاین و طراحی سایت حرفه ای آلمانت با انجام بهینه سازی سایت و طراحی سایت ارزان با قوانین سئو در خدمت شما عزیزان می باشد.

مقالات مرتبط

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
چاپ صفحه