رتبه بندی سایت در گوگل

رتبه بندی سایت در گوگل جزء مهم ترین عوامل در بازاریابی می باشد، به همین علت است که امروزه رقابت در به دست آوردن رتبه بهتر افزایش یافته است. بهینه سازی وب سایت سبب می شود ، که سایت هایی که در جستجو گوگل در صفحه اول نمایش می دهد ، مفیدتر می باشد و به عبارتی در رتبه سرچ گوگل بتوانند رتبه خوبی را کسب کنند.

رتبه بندی سایت در گوگل

عواملی که در رتبه بندی سایت تاثیر می گذارد به شرح ذیل می باشد :

  • کاربرد کلیدواژه ها
  • ساختار سایت
  • سرعت آپلود سایت
  • ریسپانسیو بودن سایت
  • میزان ماندن کاربر در سایت
  • تعداد لینک های داخلی و خارجی
  • کیفیت لینک ها
  • برچسب ها
  • قرار دادن عکس و لینک با عنوان مناسب

پيدا كردن رتبه سايت در گوگل به شرح ذیل می باشد :

برای مشخص کردن رتبه بندی سایت در گوگل ابزارهای مختلفی وجود دارد که باعث می شود شما سریع تر نتیجه را مشاهده کنید.

رتبه بندی در الکسا : شما می توانید با وارد شدن به سایت الکسا و ثبت url می توانید رتبه سایت را در جهان و کشور مورد نظر مشاهده کنید.

بررسی رتبه بندی سایت در گوگل با افزونه های مختلف از جمله :

SERPTrends : این افزونه بر روی chrom و فايرفاكس نصب می شود.

SEOquake : از این افزونه می توانید در chrom ، فایرفاکس ، سافاری ، اپرا استفاده کنید.

سئو سایت

درباره سئو سایت و به دست آوردن رتبه خوب در گوگل در مقالات مرتبط به طور جامع توضیحاتی را مطرح نموده ایم که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به آن مراجعه کنید. با توجه به افزایش رقابت برای به دست آوردن رتبه در گوگل مراجعه به سئوکاران افزایش یافته است تا آن ها با توجه به مهارت و تخصص خود رتبه سایت را افزایش دهند.

عوامل تاثیر گذار در رتبه سایت

در ابتدای مقاله عواملی که در به دست آوردن رتبه تاثیر گذار هستند را توضیح دادیم در ادامه مقاله می خواهیم به صورت جامع تر درباره آن ها صحبت کنیم.

بهینه سازی دامین

  • استفاده از کلمات کلیدی برای بهینه تر کردن نام دامین

انتخاب یک نام مناسب که مرتبط با کسب کار شما جزء مهم ترین اقدامات در به دست آوردن رتبه سایت محسوب می شود. همچنین انتخاب کلمات کلیدی که با استفاده از آن ها سایت شما بیشتر در دید کاربران قرار گیرد دشوار می باشد اما افراد متخصص در این زمینه به راحتی می توانند شما را در این خصوص راهنمایی کنند.

پس از انتخاب نام دامنه و کلمات کلیدی سعی کنید برای هر یک از آن ها یک صفحه در سایت ایجاد کنید به گونه ای که صفحه ایجاد شده محتوای جدیدی داشته باشد و در آن تمامی قوانین سئو داخلی رعایت گردد.

همچنین قابل ذکر است از نام دامنه های طولانی استفاده نکنید چرا که گوگل URL های کوتاه ، ساده  را ترجیح می دهد، فهمیدن نام دامنه های طولانی برای کابران  کمی دشوار می باشد.

  • انتخاب هاست مناسب برای سایت

به این نکته توجه داشته باشید که اغلب سایت ها از نظر ظاهر یکسان بوده و هزینه آن ها نیز تفاوت زیادی ندارد با این حال انتخاب آن تاثیر بسزایی در جستجو در گوگل دارد. پس شرکت هاستینگی را انتخاب کنید که دارای پشتیبانی قوی باشد و دچار قطعی و غیره نشود. در صورتی که با خرید هاست جدید قصد انتقال سایت به یک دامنه و هاست جدید را دارید این کار را با دقت فراوان انجام دهید و به نکات و اصول سئو توجه کنید.

رتبه بندی سایت در گوگل

سئو داخلی و تاثیر آن در رتبه سایت

  • استفاده از کدهای بهینه و عاری از موارد اضافه

این مورد برای افرادی که با توسعه وب آشنایی کامل ندارند کمی مبهم می باشد. اگر بخواهیم به صورت ساده این مطلب را توضیح دهیم این است که طراح سایت از کدهایی استفاده کند که بهینه هستند و باعث کاهش سرعت وب سایت نمی شود ، استفاده کند.

  • فایل robots.txt

خزنده ها گوگل به طور مرتب در صفحات سایت را بررسی کرده و پس از ان صفحات را در گوگل ایندکس می کنند اما در برخی از مواقع شما می خواهید از ورود خزنده ها در یک یا چند صفحه از سایت جلوگیری کنید پس با نصب فایل robots.txt می توانید جلوی ورود خزنده ها به آن صفحات را بگیرید.

  • برطرف کردن خطاهای سرور

در برخی از مواقع ممکن است با از دسترس خارج شدن سرور برخی از صفحات شما دچار مشکل شوند بنابراین بر روی سایت خود نضارت کامل داشته باشید و در صورتی که صفحه ای ارور داشت آن را برطرف نمایید.

  • ثابت نگه داشتن URL های سایت

سعی کنید یو آر ال های سایت خود را ثابت نگه دارید چرا که با تغییر آدرس صفحه سایت ممکن است ارور 404 را نشان دهد پس یو آر ال سایت را به طور مرتب و دقیق سازماندهی کنید.

  • نقشه سایت

در سایت طراحی شده سعی کنید یک نقشه سایت ایجاد کنید این کار باعث می شود که دقت و سرعت پایش موتورهای جستجو در گوگل بیشتر شود.

  • واکنش گرا بودن سایت

سعی کنید سایتی که طراحی می شود قابلیت ریسپانسیو را داشته باشد چرا که سایت ریسپانسیو در تمامی دستگاه ها با سایزهای متفاوت به درستی نمایش داده می شود و دیگر نیازی به طراحی سایت در نسخه موبایل نیست. امروزه موتورهای جستجو به این قابلیت در سایت امتیاز زیادی می دهند. از لینک های داخلی همراه با انکر تکست های مرتبط استفاده کنید.

هدایت درست کاربران با لینک های مفید به سایر صفحات سایت بسیار حائز اهمیت می باشد. سعی کنید در هر صفحه از سایت خود حداقل یک لینک به سایر صفحات سایت بدهید و یک چرخه صحیح در سایت ایجاد کنید.

  • استفاده از تصاویر

سعی کنید از فرمت های مناسب برای درج تصاویر در سایت استفاده کنید و حجم آن ها را کاهش دهید. حتما توجه کنید که تصاویر درج شده در سایت دارای alt مناسب باشد ، تگ alt باعث می شود که به افراد و موتورهای جستجو بگویید که ان تصویر در رابطه با چه موضوعی است.

انتخاب یک شرکت طراحی سایت و سئو خوب

برای انتخاب یک شرکت طراحی سایت و سئو سایت خوب می توانید در گوگل جستجو کنید یا در گوگل جستجو نمایید. پس از انتخاب شرکت مورد نظر نمونه کارهای آن شرکت را مشاهده کرده و انتظارات خود را بگویید. حتما به این نکته توجه داشته باشید که به دست آوردن رتبه خوب در گوگل به آسانی نبوده نیازمند زمان زیادی است.

 

رتبه بندی سایت در گوگل

 

رتبه بندی سایت در گوگل چیست ؟

رتبه بندی بالای سایت در گوگل ، اوج موفقیت تجاری آنلاین می باشد. بر اساس مطالعه Infront Webworks اولین صفحه گوگل ، 95 درصد ترافیک وب ، و صفحات بعدی ، 5 درصد کل ترافیک را دریافت می کنند.

در ادامه مقاله دست یابی به رتبه بندی موفق ، در قالب یک راهنمای مرحله به مرحله ، ارائه می شود :

شناختن الگوریتم رتبه بندی گوگل

بعضی از مدیران اجرایی تائید کرده اند که گوگل ، الگوریتم آن ها را دائماً تغییر می دهد ؛ هر چند بیشتر این تغییرات در سطح عمومی ، اطلاع رسانی و شرح داده نشده اند.

هرچند گوگل ، اطلاع رسانی های اصلی را به روز رسانی می کند ؛ ولی مقدمات داخلی دقیق الگوریتم ، برای عموم ، نامعلوم می باشد. بخش عمده اطلاعات ، به گمانه زنی های متخصصان این صنعت ، وابسته است.

بنابراین منطقی است بگوییم 40 درصد بازاریابان ، الگوریتم های سرچ درحال تغییر را ، به عنوان بزرگترین مانع برای موفقیت سئو ، می شناسند.
اگر همگان بدانند ، که چگونه رتبه بندی در جایگاه اول را ، بدون جریمه شدن برای شورت کات ها یا استراتژی های سئوی کلاه مشکی ، انجام دهند ، گوگل نمی تواند جایگاه موفق در رتبه بندی بهترین نتایج را ، تنها به خود اختصاص دهد.

بهترین دانش درباره الگوریتم گوگل ، به شکل آپدیت های الگوریتم اصلی از قبیل موارد زیر ، می باشد :

  • آپدیت سازگار با موبایل

از وب سایت هایی با نسخه های سازگار با موبایل بهره برده ، و در صورت عدم تطابق سایت ها ، مرحله را برای جریمه های بعدی ، تنظیم می کند.

  • Pigeon

برای یکپارچه نمودن نتایج سرچ کار می کند. مانند گوگل مپ

  • هامینگ برد

هدف آن دنبال کردن درک محتوای سرچ یک کاربر ، به جای نگاه کردن به لغات ادبی که کاربر تایپ نموده است ، می باشد.

  • Penguin

اسپمر و سایت هایی را که ، لینک های غیر طبیعی را برای سرعت بخشیدن به رتبه بندی شان می خرند ، مورد هدف قرار می دهد.

بهبود رتبه بندی گوگل

به منظور بهبود رتبه بندی سایت ، باید بدانید که جایگاه فعلی تان کجاست. این مورد حتی برای سایت های جدید نیز مصداق دارد. خوشبختانه ، ابزار و منابع متعددی وجود دارند که ، می تواند به شما کمک کنند.

از سایت SERP.com برای چک کردن رتبه کلمه کلیدی خود استفاده کنید.

اگر کلمات کلیدی خاصی را در محتوای صفحه مورد هدف قرار داده اید ، می توانید از سایت SERP.com برای ارزیابی رتبه خود استفاده کنید. همچنین می توانید گزینه های دیگری مانند نگاه کردن به نتایج یاهوی خود ، انتخاب بین دسکتاپ یا موبایل و نتایج رتبه بندی محلی با کدپستی یا شهر را ، استفاده نمایید.

صفحه نتایج ، آیتم های متعددی را نشان می دهد. این آیتم ها عبارتند از:

  1. جایگاه رتبه های سایت شما در موتور جستجو
  2. برای کلمه مورد نظر ، اولین صفحه در سایت شما که در نتایج جستجو برای آن موضوع ، بالا می آید.
  3. سرچ های میانگین ماهانه شما
  4. هزینه میانگین به ازای هر کلیک برای کلمه کلیدی ( برای جستجو های پولی مانند Google AdWords)

سپس سرعت سایت خود را چک کنید ؛ چون سرعت سایت ، یک فاکتور مهم در رتبه بندی گوگل می باشد.

انجام تست سرعت سایت ، برای ترسیم چگونگی بهبود رتبه بندی گوگل ، اهمیت دارد. ابزار بسیار زیادی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند. برخی از آن ها عبارتند از:

  • Google PageSpeedInsights
  • WebPage Test
  • YSlow browser extention
  • Pingdom Website Speed Test
  • Rigor

رتبه بندی سایت در گوگل

متریک های درست را ردیابی و اندازه گیری کنید

وقت آن رسیده که برخی متریک های حیاتی سایت خود را ، برای یافتن دیگر فاکتورهای مورد نیاز برای بهبود ، پیدا کنید. برخی از متریک های مهم برای ارزیابی عبارتند از :

ترافیک ارگانیک

مهم است بدانید چه تعداد بازدید کننده ، سایت شما را از طریق گوگل ، پیدا می کنند. طبق مطالعات ، ترافیک ارگانیک ، بزرگترین منبع درآمد برای همه صنایع بجز رسانه و سرگرمی بوده است ، که در آن ، ایمیل ، نمایش و ارجاع ها توسط حاشیه های کوچک ، هدایت می شوند.

گفتگوهای ترافیک ارگانیک

علاوه بر تجزیه و تحلیل ترافیک جستجو ، توجه به کلمات کلیدی که ترافیک را برای سایت شما تولید می کنند ، نیز اهمیت دارد.

یکی از راه های یافتن آن ، استفاده از ابزار ساده ای به نام SERP Scan می باشد.

SERP Scan کلمات کلیدی ارسال شده ترافیک ارگانیک به سایت شما ، در 12 ماه گذشته را نشان می دهد. این سایت شامل چارت عملکرد کلمات کلیدی سئو می باشد.

تضمین سازگار با موبایل بودن وب سایت شما

برآورد ها نشان می دهند که ، تا 60 درصد جستجو ها ، در دستگاه های موبایل اتفاق می افتند و این رقم ، رو به رشد است.
Google Mobile-Friendly Test یک روش ساده و سریع را ، برای کمک به شما در تعیین داشتن سازگاری با موبایل سایت شما ، ارائه می دهد. فقط کافیست در URL خود تایپ کرده و بر روی “RUN TEST” کلیک کنید.

نتیجه این جستجو ، یک پاسخ آشکار “بله یا خیر” را به همراه فهرستی از موضوعات بارگذاری صفحه ، ارائه می دهد. با این روش ، شما می توانید تضمین کنید که نسخه موبایل سایت شما ، بطور یکنواخت در حال اجرا می باشد.

تشخیص و تعیین جریمه های اخیر

اکنون که رتبه بندی سرچ خود را درک کرده اید ، و ردیابی مهمترین متریک ها را تنظیم نموده اید ، وقت آن است که سایت خود را با جزئیات بیشتر ، جهت مشاهده وجود یا عدم وجود جرائم ، بررسی کنید.

این موضوع بسیار اهمیت دارد ؛ چون هیچ نقطه ای در ارتقاء یا ساخت لینک ها در یک سایت ناسالم ، وجود ندارد. صرف نظر از سئو درون صفحه ، لینک های بد ، به شما آسیب می زنند. اگر از آنها استفاده کنید به جای رسیدن به هدف بهبود رتبه بندی گوگل ، متحمل خسارت می شوید. به همین دلیل فکرکردن درباره چگونگی تولید لینک در گوگل ، اهمیت دارد. به منظور تحقق این هدف ، باید لینک های ناسالم را حذف کنید.

بهبود سئو با جستجوی کلمه کلیدی

وقتی از شر لینک های غیرطبیعی خلاص شدید ، وقت آن است که سئوی روی صفحه خود را بهبود ببخشید.

عامل اصلی استراتژی بازاریابی درونگرا ، تحقیق کلمه کلیدی می باشد. نمی توانید بدون درک چگونگی عملکرد آن ، در تجارت آنلاین خود ، خیلی جلو بروید.
یاد بگیرید که مخاطب ، چگونه سایت شما را پیدا می کند. شما باید کلمه کلیدی را که مخاطب هدف شما ، برای یافتن سایت شما ، مورد استفاده قرار داده است ، مشخص کنید.

یک کلمه کلیدی خاص را به یک شیوه طبیعی ، مورد هدف قرار دهید. فقط سعی نکنید که آن را طبیعی جلوه دهید.

رتبه بندی گوگل را با سئو درون صفحه ، افزایش دهید

اکنون که می دانید کدام کلمات را برای به حداکثر رساندن عملکردتان ، باید مورد هدف قرار دهید ، برای ایجاد تغییرات معنا دار درون صفحه سئو ، مجهز شده اید.
Backlinko دارای یک اینفوگرافیک فوق العاده است ، که به 16 فاکتور درون صفحه سئو تقسیم شده و نکات مهمی را درباره گوگل ، و بازدیدکنندگان شما در اختیارتان قرار می دهد.

از کلمه های کلیدی خود ، برای خلق محتوای فوق العاده استفاده کنید

متاسفانه بسیاری از افراد ماهیت کلی تحقیق و استفاده از کلمه کلیدی را ، درک نمی کنند. بهینه سازی کلمات کلیدی و بهبود رتبه بندی جستجوی سایت ، با نوشتن محتوای معنادار و دقیق ، یک توضیح متای توصیفی و برچسب های عنوان ، ایجاد می شود.

این فرایند ، طرفداران پر شور و هیجانی را جذب کرده است. همچنین محتوای شما را ، در پلتفرم رسانه اجتماعی به اشتراک گذاشته ، و لینک های با اقتدار و مرتبط را بطور طبیعی ، بدست می آورد.

 

رتبه بندی سایت در گوگل

 

ارتقای سایت در نتایج موتور جستجو

در زیر ، روش هایی برای بهبود ارتقا سایت در نتایج موتور جستجو ، و نظارت بر بالا رفتن رتبه وب سایت و قرار گرفتن آن در راس نتایج موتور جستجو ، در اختیار شما قرار داده می شود.

1 . محتوای مرتبط منتشر کنید.

محتوای با کیفیت ، محرک شماره یک در رنکینگ موتور جستجو بوده و هیچ جایگزینی ، برای یک محتوای فوق العاده وجود ندارد. محتوای با کیفیت منحصراً برای کاربر مورد نظر شما خلق می شود ، و ترافیک سایت شما را افزایش می دهد. در نتیجه ، آتاریتی سایت شما ارتقا پیدا می کند. عبارت کلیدی ویژه را در هر صفحه در وب سایت خود ، شناسایی کرده و مورد هدف قرار دهید.

به این موضوع فکر کنید ، که چگونه خواننده پیج شما آن صفحه را با عبارات جستجویی از قبیل موارد زیر ، مورد جستجو قرار خواهد داد :

مسترها در مدیریت مهندسی

مهندسی بیوپزشکی چیست ؟

منابع عنوان IX

نورهای شمالی

عبارات کلیدی چندگانه

برای یک صفحه سایت ، دستیابی به رنکینگ های موتور جستجو ، از طریق عبارات کلیدی چندگانه دشوار می باشد. یک صفحه واحد ، می تواند برای هر دو عبارت ” مشاغل مهندسی بیوپزشکی” و ” کارهای مهندسی بیوپزشکی” ، کسب رتبه نماید.

اگر می خواهید برای عبارات کلیدی چندگانه در وب سایت خود کسب رتبه نمایید ، یا رتبه بندی سایت در گوگل را ارتقا دهید ، باید یک صفحه وب مجزا را برای هر عبارت کلیدی که مورد هدف قرار داده اید ، ایجاد نمایید.

2 . محتوای خود را مرتباً به روز رسانی کنید.

گاهی متوجه می شوید که در زمینه تولید محتوا بسیار قوی عمل می کنید. موتور جستجو نیز همین کار را انجام می دهد. به روز رسانی مرتب محتو ا، بعنوان یکی از بهترین شاخص ها محسوب می شود؛ بنابراین همیشه آن را به روز نگه دارید. محتوای خود را ویرایش کنید و این کار را بر اساس یک برنامه زمانبندی شده ، انجام دهید و در هر زمان که احساس می کنید به روز رسانی لازم است ، این کار را انجام دهید.

رتبه بندی سایت در گوگل

3 . متا دیتا

در زمان طراحی وب سایت ، هر پیج حاوی یک فضا بین تگ های {head} برای درج متا دیتا یا اطلاعاتی درباره محتوای پیج می باشد. اگر شما دارای یک سایت CMS هستید ، که اساساً توسط تیم وب UMC تولید شده است ، این داده ها برای شما از قبل اشغال می شود.

با این وجود بررسی و مرور و به روز رسانی متا دیتا با تغییر وب سایت شما با گذر زمان ، حائز اهمیت می باشد.

متا دیتای عنوان

متا دیتای عنوان ، مسئول تایتل های صفحه ای می باشد ، که در بالای پنجره مرورگر و به عنوان یک سرفصل در نتایج موتورهای جستجو ، نشان داده می شود. این متا دیتا ، مهم ترین متا دیتا در پیج شما می باشد.
برای آن دسته از افرادی که دارای وب سایت CMS می باشند ، تیم وب ، یک سیستم خودکار را برای خلق عنوان متا در هر صفحه وب بر اساس عنوان پیج شما ، توسعه می دهد. این کار به اهمیت تایتل های پیجی که غنی از عبارات کلیدی می باشد ، می افزاید.

متا دیتای توصیفی

متا دیتای توصیفی ، یک توضیح متنی است که یک مرورگر در بازده سرچ صفحه شما ، مورد استفاده قرار می دهد. آن را بعنوان صفحه نمایشگر پنجره سایت خود در نظر بگیرید ، که حاوی یک توضیح جذاب از محتویات داخل آن بوده و هدف آن ، تشویق افراد به وارد شدن به آن می باشد. یک متای توصیفی خوب ، معمولاً حاوی دو جمله کامل می باشد. گاهی موتورهای جستجو ، همیشه از متای توصیفی شما استفاده نمی کنند؛ ولی در اختیار گذاشتن این گزینه برای آن ها ، ایده بدی نمی باشد.

4 . یک سایت دارای لینک ارزشمند باشید.

بر روی خلق لینک های مرتبط در متن ، تمرکز کنید. به جای استفاده از لینک های ” اینجا کلیک کنید”، نام مقصد را بنویسید. ” اینجا کلیک کنید” دارای هیچ ارزشی در موتور جستجو ، فراتر از اتصال به URL نیست. در حالی که ” Michigan Tech Enterprise Program” از نظر داشتن کلمات کلیدی غنی بوده و رنکینگ های موتور جستجوی شما و نیز رنکینگ صفحه ای که شما به آن لینک داده اید ، را بهبود می بخشد.

5 . از تگ های alt استفاده کنید.

همیشه رسانه بصری و ویدیویی خود را ، با استفاده از تگ های alt، یا توضیحات متن جایگزین ، شرح دهید. آن ها به موتور جستجو اجازه می دهد ، تا برای پیج شما تعیین محل نماید. این امر برای آن دسته از افرادی که از مرورگر های فقط متن یا خواننده های صفحه نمایشگر استفاده می کنند ، بسیار حائز اهمیت است.
این موارد تنها تعداد معدودی از بی شمار روش هایی می باشند ، که برای بهبود رنکینگ موتور جستجوی شما مورد استفاده قرار می گیرند.

رتبه بندی سایت در گوگل

هزینه سئو سایت چقدر می باشد ؟

هزینه سئو سایت با توجه به وضعیت سایت و خدمات مشتری تعیین می شود. در برخی مواقع سایت ممکن است از پایه مشکل داشته باشد و سئوکار تشخیص دهد که یک وب سایت جدید طراحی شده و بر روی آن برای به دست آوردن رتبه بهتر سئو انجام شود.

مقالات مرتبط

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
چاپ صفحه