طراحی سایت تخصصی

طراحی سایت تخصصی

امروزه ورود به عرصه تجارت الکترونیک برای هر کسب و کاری ضروری می باشد، افراد برای قدم گذاشتن در این عرصه باید اقدام به طراحی سایت تخصصی کنند.

برای انتخاب یک شرکت طراحی سایت تخصصی و حرفه ای باید به موارد زیادی توجه کرد و تنها با طراحی سایت به صورت داینامیک ، واکنش گرا و حتی گرافیک خوب نمی توان گفت آن شرکت حرفه ای است.

طراحی سایت تخصصی

یک طراحی سایت حرفه ای و تخصصی علاوه بر موارد فوق باید فاکتورهای ذیل را نیز دارا باشد:

  • طراحی وب سایت با تحلیل و آنالیز دقیق نیازهای آن حرفه
  • امنیت بالا وب سایت و پیشگیری از هک شدن وب سایت
  • سرعت بارگذاری سریع وب سایت
  • استفاده از کنترل پنل حرفه ای برای مدیریت سایت
  • در نظر گرفتن ملاحظلات رتبه بندی گوگل و سئو
  • پشتیبانی 24 ساعته

اصول و ویژگی های یک سایت تخصصی :

یک سایت حرفه ای باید دامنه مناسب و هاست قدرتمندی داشته باشد.

ظاهر گرافیکی و حرفه ای داشته باشد تا بتواند کاربر را جذب کند.

خدمات مهم در صفحه اصلی وجود داشته باشد و به راحتی به آدرس و غیره دسترسی وجود داشته باشد.

ریسپانسیو یا واکنش گرا بودن سایت چیست؟

هر وب سایتی که قابلیت ریسپانسیو یا واکنش گرا بودن را دارا باشد در تمامی صفحات مختلف و ابزارهای متفاوت با رزولوشن های متفاوت ، سایت به درستی نمایش داده می شود و دیگر نیازی به تهیه نسخه های مختلف برای سایت نیست.

امروزه این قابلیت واکنش گرا بودن وب سایت جزء موارد مهم و تاثیر گذار در سئو و بهینه سازی وب سایت می باشد.

بنابراین توصیه می شود هنگام سفارش طراحی سایت به این نکته توجه ویژه ای کنید.

نکاتی در خصوص سایت تخصصی

یک سایت تخصص علاوه بر مواردی که در ابتدای مقاله ذکر شد باید روانشناسی رنگ نیز در آن رعایت شده باشد چرا که انتخاب رنگ های مناسب و مطابق با لوگو تاثیر بسزایی در جذب کاربران دارد.

همچنین در طراحی سایت باید به چیدمان مطالب در صفحه اصلی و سایر صفحات نیز دقت کرد چرا که این امر باعث می شود که فرد احساس بهتری نسبت به سایت پیدا کند و آن را در میان دوستان خود به اشتراک بگذارد.

به اشتراک گذاشتن وب سایت باعث می شود که ترافیک سایت افزایش یابد و در نتیجه رتبه بهتری در گوگل به دست آورد.

همچنین به این امر توجه داشته باشید که در صفحه اصلی تمامی موارد مهم در خصوص نوع فعالیت سایت را بیان کنید چرا که فرد مشاهده آن می تواند سریع تر از نوع فعالیت سایت شما آگاه شود و بتواند به راحتی آنچه مد نظر دارد را در آن جستجو کند.

قرار دادن بخش جستجو از دیگر موارد است که یک سایت باید داشته باشد چرا که باعث می شود فرد سریع تر به آنچه م یخواهد دسترسی پیدا کند و زمان زیادی را باز کردن لینک های مختلف نگذارد.

طراحی سایت تخصصی در چه زمینه ای کاربرد دارد؟

یک سایت تخصصی در تمامی حیطه های کاری اعم از علمی ، پزشکی ، صنعتی ، دانشگاهی و غیره کاربرد دارد و در صورتی که به درستی طراحی شده و مدیریت شود می تواند خیلی زود در میان کاربران شناخته شده و مورد استفاده قرار گیرد.

بهترین شرکت طراحی سایت تخصصی

برای انتخاب یک شرکت خوب و حرفه ای طراحی سایت می توانید در گوگل جستجو کنید و پس از تهیه لیستی از بهترین شرکت های طراحی سایت می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با آن ها تماس گرفته یا به صورت حضوری ملاقات کنید.

هنگام صحبت با مسئول طراحی سایت تمامی خواسته های خود را از انجام طراحی سایت تخصصی بگویید تا به درستی شما را راهنمایی کند.

برای اطمینان از انتخاب خود حتما نمونه کارهای آن شرکت را مشاهده کنید و میزان رضایت مشتریان را به دست آورید.

برای انتخاب یک شرکت خوب برای طراحی سایت تخصصی می توانید به مقاله جامعی که تهیه شده و در وب سایت موجود است مراجعه کنید.

چگونه یک سایت بی نهایت تخصصی طراحی کنیم ؟

در عصر آنلاینی که ما در آن زندگی می کنیم ، داشتن یک سایت تخصصی ، تقریبا بعنوان یک ضرورت ، برای تمامی گزینه های شغلی و تجاری محسوب می شود. یک وب سایت عالی بطور همزمان می تواند ، بعنوان یک ابزار بازاریابی ، یک پلتفرم ذخیره ، یک محیط نمایشی کارها و مهارت ها ، یک کانال ارتباطی و یک موتور برای برندینگ ، عمل کند. اگر می خواهید وب سایتی داشته باشید که بتواند ، با قدرت تمام این وظایف چندگانه را انجام دهد ، با ما همراه باشید.

مراحل خلق یک وب سایت تخصصی عبارتند از :

1 . برنامه ریزی برای برند

اولین وظیفه در این زمینه ، توصیه یک استراتژی برندینگ دقیق می باشد. بدین منظور لازم است :

  • بازار هدف خود را مشخص کنید

بازار هدف شما چه کسانی هستند ؟ آنها به کدام گروه آماری تعلق دارند ؟ به چه کاری علاقمند هستند ؟ تجارت یا وب سایت شما چگونه زندگی آن ها را تحت تاثیر قرار خواهد داد ؟

  • درباره رقبای خود تحقیق کنید

یک تحقیق بازاری ، برای کسب اطلاعات درباره فعالیت رقبا و قدرت و ضعف آن ها ، انجام دهید.

  • هویت برند خود را تعریف کنید

به هویت برند خود فکر کنید و ویژگی های ملموس از قبیل رنگ ، لغت و سبک برند را ، از آن استخراج کنید.

  • موضوعات برندینگ پیوسته را تهیه کنید

اکنون زمان آن فرا رسیده تا وارد عمل شوید ، و متریال هایی را که ویژگی سایت شما را نشان می دهد ، تهیه کنید. حتماً لوگوی خود را خلق کنید. این کار را به همراه خلق تصاویر ، شعارها ، ویدیوها ، محتوای متنی و فاکتورهای دیگر انجام دهید. این عناصر باید همگی با هویت برند شما متناسب بوده ، و در خدمت استراتژی برندینگ شما باشند.

طراحی سایت تخصصی

2 . به طرح خود دست پیدا کنید

از انتخاب طیف رنگ مناسب گرفته ، تا انتخاب یک لی اوت درست برای سایت ، جنبه های بسیاری وجود دارند ، که باید در زمان طراحی وب سایت ، مد نظر قرار داده شوند.

یک الگو را انتخاب کنید. الگو ، به شما مبنای منسجمی برای طراحی سایت ارائه می دهد. صرف نظر از اینکه شما در حال خلق وب سایت شخصی ، فروشگاه آنلاین یا هر نوع سایت دیگری هستید ، الگویی بیابید که بیشترین تناسب را با سایت شما دارد.

3 . الگوی خود را سفارشی کنید

متن ، تصاویر ، ویدیوها ، لینک و صوت را به محتوای خود اضافه کنید. سپس طرح را به گونه ای که متناسب با برند شما باشد ، اصلاح کرده و با طیف رنگ ها ترتیب صفحات ، شکل ها ، انتخاب فونت و موارد دیگر را نمایش دهید.

4 . نگاه ها را به سمت خود جلب کنید

خلق یک وب سایت ، چیزی فراتر از تنها انتخاب بهترین فونت ، رنگ و تصاویر می باشد. شما می توانید انواع متنوعی از ویژگی های رسانه ای را ، برای ارتقا دادن زیبایی کلی تان تلفیق کنید. سعی کنید ویدیوهای پیش زمینه و انیمیشن را برای متحرک نمودن ، به وب سایت خود اضافه کنید.

5 . قابل استفاده بودن را در الویت قرار دهید

وب سایت شما باید توجه مشتریان بالقوه را به خود جلب کند؛ ولی باید مطمئن شوید که بازدید شما برای بازدیدکنندگان ، تجربه کاربری مثبتی خواهد بود. یک سایت زیبا که عملکرد خوبی نداشته باشد ، دیگر مورد بازدید قرار نخواهد گرفت. در زمان خلق وب سایت خود ، نکات مهم زیر را مورد توجه قرار دهید :

  • جریان گشت وگذار

سعی کنید ساختار واضح باشد. بازدیدکنندگان باید بتوانند به راحتی با استفاده از منوی اصلی یا لینک های داخلی ، بین صفحات گشت وگذار کنند.

  • سلسله مراتب محتوا

سلسله مراتب محتوا ، یکی از هفت اصل طراحی است که باید به آن توجه ویژه داشته باشید. هدف شما ، هدایت درست بازدیدکنندگان در سایت می باشد.

  • دعوت به عمل

CTA یا دعوت به عمل ، پیام کوتاهی است که بازدیدکنندگان سایت را به انجام اقدام درست ، دعوت می کند. بطور خلاصه به بازدیدکنندگان خود بگویید ، که از آن ها می خواهید چه کنند و کاری کنید که آن ها بعد از کلیک کردن دکمه ، به شما اعتماد کنند.

6 . برای موتورهای جستجو آماده شوید

اینکه کاری کنید تا سایت شما در موتورهای جستجو ، رتبه برجسته ای کسب کند ، یکی از ارزشمندترین روش ها برای افزایش ترافیک می باشد. به همین دلیل در نظر گرفتن بهینه سازی موتور جستجو ( سئو ) ، در مراحل اولیه خلق سایت ، از اهمیت بسزایی برخوردار است. بخش کلیدی بازاریابی آنلاین ، داشتن اطلاعات و علم صحیح در این زمینه است.

این عناصر کلیدی عبارتند از :

سرچ کلمات کلیدی ، متن ، تگ های متا ، خاصیت Alt ، لینک سازی و … .

7 . سایت خود را حرفه ای کنید

شما باید از خودتان بپرسید ، که یک وب سایت چگونه می تواند موفقیت حرفه ای شما را ارتقا دهد. بر حسب صنعت یا حوزه فعالیت تان ، سایت شما می تواند ویژگی هایی را ارائه دهد ، که برای بازار هدف شما ، جذاب خواهد بود.

8 . قابلیت نمایش در موبایل

اطمینان از این مطلب که وب سایت شما ، هم در دسکتاپ و هم در موبایل ، دارای قابلیت عملکرد و نمایش می باشد ، در این عصر ، از اهمیت زیادی برخوردار است.

9 . بازدیدکنندگان را در وب سایت خود درگیر نگه دارید

مهمترین چالش ، جذب و حفظ بازدیدکنندگان است. شما می توانید با اضافه کردن ویژگی هایی که برای بازدیدکنندگان قابل دستیابی می باشد ، و حفظ پویایی محتوای آنلاین خود ، برای این وظیفه آماده شوید.

ویژگی های یک شرکت طراحی سایت خوب و مجرب

  1. یک شرکت طراحی سایت باید متعهد باشد و تمامی مواردی که در قرارداد ذکر شده است را رعایت نماید.
  2. در طراحی سایت خلاقیت داشته باشد و بتواند یک طرح جدید طراحی کند که در آن انتظارات فرد نیز برآورده شود.
  3. تمامی قوانین مربوط به سئو را در طراحی سایت رعایت کند و به صورت 24 ساعته خدمات پشتیبانی به آن ارائه کند.

طراحی سایت تخصصی

هزینه طراحی سایت تخصصی چقدر می باشد؟

هزینه طراحی سایت با توجه به خدمات طراحی سایت و خواسته های شما از طراحی مشخص می شود.

به این نکته توجه کنید که صرفا به خاطر هزینه به هر شرکت طراحی سایتی اعتماد نکرده و ابتدا درباره آن ها تحقیق کنید.

مقالات مرتبط

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
چاپ صفحه