آپدیت جدید گوگل 2020

آپدیت جدید گوگل 2020

آپدیت جدید گوگل 2020 : به روز رسانی هسته گوگل در ماه می سال 2020 وسیع و گسترده بوده است. Mordy Oberstein از Rankranger عنوان میکند که بر طبق داده های حاصل از ابزار های جستجو، این به روز رسانی ” یک هیولای واقعی” بوده است.

Barry Schwartz در تاریخ 7 می سال 2020 در ساعت 10:12 صبح

در تاریخ چهارم ماه می،گوگل به روزرسانی هسته May 2020 را آغاز کرد. ما میدانیم که این عملکرد میتواند بیش از چند هفته به طول انجامد،اما بر طبق آنچه که تاکنون دیده ایم ، این به روز رسانی خیلی بزرگ و گسترده بوده است. ما از چند شرکت داده‌ پرداز که نتایج جستجوی گوگل را دنبال می‌کردند خواستیم تا تاثیر این به‌ روزرسانی را برایمان ارسال کنند و همه آن‌ها موافق بودند که این بزرگ‌ترین به‌روزرسانی هسته گوگل در طی یک مدت طولانی بوده است.

حقایق

آنچه که از گوگل می‌دانیم  و همانطور که قبلا گزارش شده این است که به‌روزرسانی هسته گوگل در ماه می سال2020 در حدود ساعت 3:50 بعدازظهر دوشنبه چهارم ماه می فعال شد. این به‌روزرسانی هم مانند بقیه به‌روزرسانی‌های هسته گوگل ، جهانی بوده و محدود به یک منطقه، زبان یا گروه خاصی از سایت ‌ها نبوده است. ” به روز رسانی وسیع هسته” به صورت کلاسیک بوده که گوگل هر چند ماه یکبار آن را انجام میدهد.

به روز رسانی های قبلی

جدیدترین به روز رسانی هسته قبلی در تاریخ ژانویه سال 2020 صورت گرفت که تجزیه و تحلیلی را بر روی این به روز رسانی در اینجا انجام دادیم. به روز رسانی قبل تر نیز مربوط به سپتامبر 2019 (شهریور 98) بوده است. از دیدگاه بسیاری از متخصصان سئو سایت و وبمستران این به روز رسانی ضعیف بوده و بسیاری اظهار داشتند که مانند آپدیت های قبلی چندان تاثیر گذار نبوده است. گوگل همچنین یک به روز رسانی دیگر در ماه نوامبر منتشر کرد که مختص رتبه بندی محلی بود. شما میتوانید به روز رسانی قبلی گوگل را در این بخش مورد مطالعه قرار دهید.

به روز رسانی ماه می 2020 ( آپدیت جدید گوگل 2020 )

این به روز رسانی بزرگ است. ما داده هایی را از چند شرکت جستجوی داده دریافت کرده ایم و همه آنها نشان دادند که این آپدیت بسیار بزرگ و قوی بوده است و تازه هنوز به طور کامل فعال نشده است.

Rank Ranger : Mordy Oberstein از افراد شرکت Rank Ranger آپدیت ماه می را ” یک هیولای واقعی ” نامیده است. او همچنین اضافه میکند که

 آپدیت ماه ژانویه هم آپدیت بزرگی بود اما این یکی، آن را هم تحت تاثیر قرارداده است.

این شرکت برای مقایسه به‌روزرسانی‌های می و ژانویه 2020 نموداری را تهیه کرده است و این دو را از نظر تغییر ناگهانی رتبه عبارت‌ های مورد نظرشان مقایسه کرده‌اند:

 

آپدیت جدید گوگل 2020

 

در همه موارد، به‌روزرسانی می، نتایج گوگل را بیشتر از به ‌روزرسانی ژانویه تغییر داده است. Oberstein افزود این به‌روزرسانی متفاوت از به‌روزرسانی‌های قبلی هسته است  زیرا :

این به‌روزرسانی در همه موضوعاتی که من بررسی کرده‌ام بسیار یکسان‌تر از آپدیت هسته عادی عمل کرده است.

در این قسمت او دو نمودار به اشتراک گذاشت که نشان می‌دهند به‌روزرسانی ماه می بر روی نتایج صفحه اول تعدادی از صنایع در مجموعه داده Rank Ranger اثرگذار بوده است.

 

سمراش:

YuliaIbragimova، Olga Andreienko و تیم سمراش داده های زیادی در مورد این به روز رسانی برای ما راسال کردند. سمراش بر این باور بود که این به روز رسانی بزرگتر از به‌روزرسانی ژانویه بوده است. انها همچنین عنوان کرده اند که :

به روز رسانی ماه می قوی تر بوده و بیشتر بر رتبه ها و جایگاههای صفحه نتایج جستجو اثر گذاشته است.

ابزار ردیابی سمراش عدد 9.4 را نشان میدهد و این در حالی است که آپدیت ژانویه به عدد 8 نزدیکتر بوده است. بنابراین میتوان عنوان کرد که درمقایسه با به روز رسانی های دیگر ، این به روز رسانی بزرگ می باشد.

آپدیت جدید گوگل 2020

 

داده‌های سمراش نشان داد بیشترین صنایعی که تحت تأثیر قرار گرفته‌اند کسب و کارهای مرتبط با سفر، املاک، بهداشت و سلامت ، حیوانات خانگی و غیر خانگی و مردم و جامعه بوده‌اند. در نمودار زیر تغییرات ناگهانی نتایج جستجو از صنعت که توسط سمراش ارسال شده است را ملاحظه می‌کنید.

 

آپدیت جدید گوگل 2020

 

سمراش همچنین برنده ها و بازنده های این به روز رسانی را به اشتراک گذاشته است. این برنده ها عبارت اند از :

Local.com,Yellowpahes.com, superpages.com,businesswire.com, prnewswire.com,xe.com,globenewire.com, xe.com,mapquest.com,gmaekidgame.com.

لیست بازنده ها نیز بدین شرح می باشد: linkedin.com, manta.com, allmusic.com, idaily.com, nypost.com, discogs.com, afiavillage.com, eventbrite.com, peoplepill.com and owler.com.

ماز:ماز دارای ابزاری به نام Mozcast tool می باشد که به روزرسانی را به وسیله دما دنبال میکند و سطوحی از گرمای عجیب را طی چند روز گذشته گزارش کرده است: 103 درجه در چهارم می  و 112 درجه در پنجم می

 

آپدیت جدید گوگل 2020

دکتر پت میرز از کارمندان شرکت ماز به من گفت که به روز رسانی هسته در  ماه می :

دومین به روز رسانی بزرگ هسته در Mozcast از تاریخ آگوست 2018″ بوده است.

سرچ متریکس

مارکوس توبر از کارمندان سرچ متریکس در این مورد عنوان کرد که ” این به روز رسانی به نظر بزرگتر از به روزرسانی قبلی بوده است. تمرکز کمتری بر روی محدوده های E.A.T وجود دارد. در به روزرسانی های قبلی سایتهای پزشکی بزرگی همانند Web MD ویا  Mayoclinics را میتوانستید در بین برنده ها مشاهده کنید در صورتی که در این به روز رسانی چنین حالتی رخ نداد.

وی همچنین عنوان کرد که ” از چند ساعت تجزیه و تحلیل من چنین نتیجه گیری میشود که گوگل مجددا بر روی فاکتورهای محتوا  به همراه فاکتورهای برند( شاید شامل داده های کاربر/CTR) کار میکند. به نظر میرسد که Spotify هم تحت تاثیر چنین به روز رسانی غیر منتظره ای قرار گرفته است.Spotify.com در ابتدای کار چند سال در حال رشد و پیشرفت بود. اما صفحاتی از open.spotify.com که رتبه گرفته بودند دارای محتوای کمی بودند. احتمالا این صفحات ، خروجی بالاتری نسبت به سایتهایی مثل یوتیوب داشته اند و برخلاف برند قوی خود در این رقابت رتبه پایین تری کسب کرده اند.” مارکس عنوان میکند که Music.apple.com نه برنده و نه بازنده است.

در این بخش چندین چارت وجود دارد که حرکت در راستای چندین صنعت را توسط سایت سرچ متریکس نشان میدهد:

جامعه سئو

در جامعه سئو در فروم‌های بحث آنلاین و شبکه‌های اجتماعی همه جا صحبت از این به‌روزرسانی است. بعضی از مردم ادعا کرده‌اند بیش از 90 درصد از ترافیک طبیعی گوگل را از دست داده‌اند، در حالی که برخی دیگر از این به‌روزرسانی رضایت دارند. شما میتوانید برخی از این موارد را در Search Engine Roundtable مطالعه نمایید.

اگر به شما نیز ضربه وارد شد چه کنید: گوگل توصیه‌هایی می‌کند که اگر به واسطه به‌روزرسانی هسته اثرات منفی به سایتتان وارد شده باید آنها را در نظر بگیرید. برای بازیابی جایگاه سایتتان لازم نیست کارخاصی انجام دهید و در حقیقت اثر منفی رتبه بندی سایت به این معنی نیست که چیزی در صفحات سایتتان اشتباه است. با این حال  گوگل لیستی از سوالات را ارائه میدهد که در صورت ضربه دیدن سایت در اثر به روزرسانی به کار خواهد آمد.

چرا باید به این موضوع ( آپدیت جدید گوگل 2020 ) اهمیت دهیم:

معمولاً تفکیک معیارهای رتبه بندی و اینکه بدانیم زمانی که سایت به دلایل الگوریتمی آسیب می‌بینید کدام معیار نیاز به بازنگری دارد کار مشکلی است. به خصوص در آپدیت‌های هسته گوگل کار سخت تر هم می‌شود. اگر این داده‌ها و تجارب قبلی و توصیه گوگل به ما نشان داده که به‌روزرسانی هسته وسیع و گسترده است یعنی این آپدیت مسائل کیفی زیادی را پوشش می‌دهد. داده های ارائه شده در بخش بالا نیز مصداق همین قضیه است. بنابراین اگر سایت شما هم در اثر یکی از به‌روزرسانی‌های هسته گوگل ضربه خورده، توصیه می‌شود یک قدم به عقب برگردید و یک نگاه کلی‌تر به سایتتان بیندازید و ببینید در کل برای بهبود سایتتان چه کاری میتوانید انجام دهید.

 

مقالات مرتبط

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
چاپ صفحه