تبلیغات آنلاین چیست

پاسخ به پرسش تبلیغات آنلاین چیست ؟

تبلیغات آنلاین چیست ؟ باید بگوییم با توسعه ابزارهای تحت اینترنت باعث به وجود آمدن انواع رسانه های آنلاین شده ؛ از جمله وب سایت ، وبلاگ ها ، شبکه های اجتماعی ، اپ های موبایل و غیره ؛ این رسانه ها با گذشت زمان و ارتباط بیشتر مردم با آن ها باعث به وجود آمدن تبلیغات انواع کسب و کارها در آن ها شده است که به آن تبلیغات آنلاین می گویند.

دلایل اهمیت تبلیغات آنلاین

  • در تبلیغات آنلاین امکان هدف گذاری بر اساس زمان ، مکان ،سیستم عامل و غیره وجود دارد.
  • در این روش تبلیغات می توان به امکان مدیریت بودجه نیز اشاره نمود.
  • تنوع زیادی برای تبلیغات در رسانه های مختلف وجود دارد.
  • در تبلیغات آنلاین امکان آنالیز و اندازه گیری و بررسی تاثیر گذاری آن وجود دارد.
  • در هر زمانی با توجه به آنالیز های انجام شده ، امکان توقف تبلیغات یا گسترش آن وجود دارد.
  • مدیریت تبلیغات در هر زمان ، امکان پذیر می باشد.
  • هزینه تبلیغات در این فضا کمتر از سایر روش های تبلیغاتی ، می باشد.
  • اطلاعاتی که از این طریق در اختیار کاربران قرار داده می شود ، بسیار کامل و جامع است.

تبلیغات آنلاین چیست

تبلیغات آنلاین چگونه باعث رونق کسب و کار می شود ؟

امروزه با گسترش فضای اینترنت و تلفن های هوشمند یا رایانه اغلب افراد جامعه نیاز های خود را با جستجو در گوگل و شبکه های مجازی پیدا می کنند ؛ به این ترتیب افراد می توانند با تبلیغات آنلاین کسب و کار خود را به کاربران این فضا معرفی کنند و در نتیجه ، بتوانند از رقبای خود پیشی بگیرند و مشتریان بیشتری را جذب کنند.

انواع مختلف تبلیغات آنلاین

انواع مختلفی از تبلیغات آنلاین وجود دارد که از مشهورترین آن ها می توان به تبلیغات توسط وب سایت ، تبلیغات در شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن ها اشاره کرد.

تبلیغات آنلاین توسط وب سایت

تبلیغات آنلاین چیست ؟ تبلیغات آنلاین در وب سایت بسیار وسیع می باشد مانند سئو سایت که با طراحی یک وب سایت حرفه ای و رعایت قوانین سئو و انجام آن می توان با به دست آوردن رتبه بالا در گوگل با جستجوی آن کلمه کلیدی آن محصول یا خدمات را برندسازی کرد ؛ از دیگر روش های متداول در تبلیغات آنلاین ، می توان به پرداخت هزینه در ازای هر کلیک اشاره کرد ، این روش باعث افزایش ترافیک وب سایت شده و باعث دیده شدن وب سایت در جستجو های گوگل می شود ، در این روش با حمایت موتورهای جستجو با یک کلمه کلیدی وب سایت بیشتر دیده می شود.

تبلیغات پرچمی یا بنر

این روش تبلیغات با یک تصویر می باشد که در گوشه های وب سایت قرار گرفته و کاربر با کلیک بر روی آن می تواند وارد وب سایت مربوطه شود.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی

یکی از متداول ترین نوع تبلیغات آنلاین که امروزه نیز با آن مواجه هستیم ، تبلیغات در شبکه های اجتماعی ؛ همچون اینستاگرام ، تلگرام ، فیسبوک و غیره می باشد ؛ از جمله مهم ترین ویژگی های این نوع تبلیغات هدف گیری مخاطبین می باشد.

تبلیغ در جستجوها با پرداخت هزینه

یکی از موثرترین روش های تبلیغات آنلاین ، پراخت هزینه به ازای دیده شدن در جستجو ها می باشد ، در این نوع روش شما با توجه به کلمات کلیدی مشخص شده در جستجو کاربران گوگل و غیره دیده می شوید.

پرداخت به ازای هر کلیک

در برخی از مواقع ، صاحبان کسب و کار برای اینکه مستقیما کاربران را به وب سایت خود هدایت کنند ، اقدام به خرید کلیک می کنند ؛ در این روش باید کلمات کلیدی به دقت انتخاب شود تا کاربران با جستجو آن ها بتوانند سایت شما را ببیند و بر روی آن کلیک کنند.

تبلیغات آنلاین چیست

بازاریابی از طریق پست الکترونیک

یکی از عناصر رایج در تبلیغات استفاده از پست الکترونیک است ، از این روش در برخی از مواقع برای ارسال محتوای تبلیغاتی ، اطلاع رسانی برای تخفیفات و غیره استفاده می شود.

اهمیت کلمات کلیدی در تبلیغات آنلاین

همانطور که متوجه شدید ، کلمات کلیدی انتخاب شده برای معرفی کسب و کار از اهمیت بسزایی برخوردار هستند ؛ برای اینکه بدانید چه کلمات کلیدی مفید و موثر هستند ، می توانید از افراد متخصص در این زمنیه کمک بگیرید ؛ همچنین ابزارهایی در گوگل وجود دارد که افراد می توانند تا حدود از آن ها برای انتخاب یک کلمه کلیدی خوب استفاده کنید.

به عنوان مثال ، اگر شما در زمینه جراحی های زیبایی فعالبت می کنید ، بهتر است از کلماتی استفاده کنید که جراحی زیبایی در آن وجود داشته باشد یا اگر سایت شما در خصوص فروش کفش است کلمات کلیدی ؛ همچون کفش کتانی ، کفش بچگانه و غیره را انتخاب نمایید.

تبلیغات توسط اپلیکیشن

در این روش تبلیغات آنلاین یک ویدیو یا عکس در صفحه اپلیکیشن قرار گرفته و از طریق موقعیت یابی کاربران اقدام به تبلیغات می کند.

چگونه می توان تبلیغات آنلاین موثری را خلق کرد ؟

تیلبغات آنلاین ، یکی از موثرترین روش ها برای همه تجارت ها در اندازه های مختلف ، به منظور توسعه دادن دستاوردها ، یافتن مشتریان جدید و ایجاد تنوع در جریان درآمدهایشان می باشد ؛ با گزینه های بسیار متنوع موجود ، از PPC ( پرداخت به ازای هر کلیک ) و paid social گرفته تا تبلیغات نمایشی و تبلیغات in-app ، تبلیغات آنلاین می تواند برای تازه واردها ترسناک باشد ؛ ولی در واقع نباید اینگونه باشد.

تبلیغات آنلاین : پرداخت به ازای هر کلیک

وقتی به تبلیغات آنلاین فکر می کنید به احتمال زیاد به تبلیغات PPC نیز فکر کنید که تحت عنوان پرداخت به ازای هر کلیک هم شناخته می شود ، یکی از متداول ترین و موثرترین انواع تبلیغات آنلاین می باشد.

PPC ، به شما این امکان را می دهد تا عبارات و اصطلاحات مرتبط با نمایش تبلیغات متن محور برای کاربران در زمان ورودشان به پرس و جوهای جستجوی ویژه در گوگل یا بینگ را پیشنهاد دهید ؛ این عبارات و اصطلاحات ، تحت عنوان کلمات کلیدی شناخته می شوند و مبنای تبلیغات PPC را شکل می دهند.

تبلیغ کنندگان ، کلمات کلیدی را به عنوان بخشی از مزایده تبلیغاتی می شناسند ؛ بدین ترتیب این اطمینان حاصل می شود که تمام تبلیغ کنندگان شانس منصفانه ای برای نمایش دادن تبلیغات خود به کاربران دارند.

کلمات کلیدی باید به تجارت شما بسیار مرتبط بوده و در گروه های تبلیغاتی منطقی جدا شده به وسیله نوع کمپین ، سازماندهی شوند و با نوع هماهنگی صحیح به منظور نمایش دادن به بازدید کننده مناسب ، در زمان مناسب ، برای کمپین مناسب ، آرایه بندی شده باشند.

تبلیغات آنلاین چیست

تبلیغات آنلاین : Paid Social

تبلیغات آنلاین چیست ؟ هر چند PPC ، تبلیغات اینترنتی را متحول ساخته است ولی paid social ، وب را در آینده متحول خواهد ساخت.

شبکه اجتماعی رایج ترین سرگرمی برای جوانان در سراسر دنیا می باشد و تبلیغ کنندگان ، استراتژی های خود را برای مصرف کنندگان مورد هدف ، در شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک و توییتر که جوانان اوقات خود را در آنجا صرف می کنند ، تکامل بخشیده اند.

تبلیغات paid social شبیه به PPC عمل می کند با این استثنا که تبلیغ کنندگان ، نه کاربران ، اقدامات اولیه را انجام می دهند و تبلیغ کنندگان ، باید برای کاربران جستجو کنند.

یکی از بزرگترین نقاط قوت تبلیغات paid social ، دانه بندی آن است که به وسیله آن ، تبلیغ کنندگان می توانند مشتریان آتی را مورد هدف قرار دهند و این اصل ، زیر بنای بسیاری از پلتفرم ها و محصولات تبلیغات اجتماعی به شمار می آید.

تبلیغ کنندگان می توانند کاربران را به وسیله صدها پارامتر از داده های آماری ( مثل سن ، جنسیت ، درآمد ، سطح تحصیلات و وضعیت تاهل ) گرفته تا مرور کردن ترجیحات و رفتار اجتماعی ، مورد هدف قرار دهند.

تبليغات آنلاين

تبلیغات آنلاین چیست ؟ همچنین ، تبلیغات می تواند کاربران را بر اساس صفحات و پروفایل هایی که دنبال می کنند ، چیزهایی که می خرند و اخباری که می خوانند ، مورد هدف قرار دهند ؛ این مخاطبین مرسوم را می توان از میان داده های مشتری موجود ( برای خلق مخاطبین شبیه به کاربران مشابه ) به فهرست های ایمیل خلق نمود که در آن فیس بوک و توییتر می تواند با داده ها درباره این کاربران برای ارائه دیدگاه های بهتری درباره رفتار آن ها ، مشترک شود.

ثابت شده است که ظهور بازاریابی تحت عنوان بازاریابی مبتنی بر هویت ، جدیدترین نمونه بوده و به شکلی بحث برانگیز ، عمیق ترین نمونه به شمار می آید و در بازاریابی دیجیتال دهه گذشته ، تغییر ایجاد کرده و فرصت های باورنکردنی را برای رشد تجارت ، در اختیار تبلیغ کنندگان قرار داده است.

هزینه تبليغات آنلاين چقدر می باشد ؟

هزینه تبلیغات آنلاین با توجه به نوع تبلیغات ، میزان رقابت در آن و غیره مشخص می شود ؛ اما به آن نکته توجه داشته باشید برای شروع رقابت و تبلیغ آنلاین بهتر است با افراد مجربی که در این زمینه فعالیت می کنند مشورت کنید و انجام این امور را به آن ها بسپارید ؛ حال ممکن است این سوال در ذهن تان ایجاد شود که چگونه می توان افراد مجرب در این زمینه را انتخاب کرد؟

برای انتخاب کسانی که در این زمینه فعالیت می کنند ، می توانید از دوستان خود پرس و جو کنید یا در گوگل شرکت تبلیغات آنلاین یا تبلیغات آنلاین را جستجو کنید.

پس از آن لیستی از بهترین شرکت ها تهیه کرده و درباره آن ها تحقیق کنید ؛ حتما میزان رضایت مشتریان آن ها را بسنجید و سوابق کاری آن ها را بررسی کنید ؛ صرفا به خاطر هزینه به هر شخص یا شرکتی اعتماد نکنید.

مقالات مرتبط

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
چاپ صفحه