آموزش طراحی سایت حرفه ای

آموزش طراحی سایت حرفه ای

آموزش طراحی سایت حرفه ای باید به گونه ای باشد تا شما بتوانید تمامی نکات مربوط به کسب و کار اینترنتی،  طراحی سایت ، سئو سایت و غیره را فرا بگیرید.

آموزش طراحی سایت حرفه ای

راهنمای آموزش طراحی سایت حرفه ای

در عصر آنلاین امروز که در آن زندگی می کنیم ، داشتن یک وب سایت حرفه ای ، تقریباً یک الزام برای تمامی گزینه های شغلی و سرمایه گذاری های شغلی ، محسوب می شود. یک وب سایت فوق العاده ، به طور همزمان می تواند بعنوان یک ابزار بازاریابی ، یک پلتفرم ذخیره سازی ، یک کانون نمایش کارها و مهارت ها ، یک کانال ارتباطی و یک موتور برای برندینگ ، عمل کند.

اگر شما به دنبال داشتن وب سایتی هستید ، که بتواند همه این وظایف را با قدرت بالا انجام دهد ، دستورالعمل قدم به قدم چگونگی خلق وب سایت ، را دنبال کنید.

ما علاوه بر آشنا نمودن شما با جزئیات فنی و اطلاعات ساخت وب سایت ، بر روی موضوعات کلیدی در برندینگ و مارکتینگ ، جهت تضمین کاربردی و زیبا بودن وب سایت شما ، تمرکز می نماییم.

1 . برای برند خود برنامه ریزی کنید

اولین وظیفه شما ، پیشنهاد یک استراتژی برندینگ دقیق می باشد. قبل از داشتن یک ایده منسجم از هدف سایت و مخاطبین مورد نظر ، نیازی به خلق یک وب سایت ندارید. زمانی که در جستجوی موارد زیر هستید ، باید تمامی این آیتم ها برای شما شفاف سازی شود :

شناسایی بازار هدف

بازار هدف شما چه کسانی هستند ؟

متعلق به کدام گروه آماری هستند ؟

به انجام چه کاری علاقمند هستند؟

تجارت یا وب سایت شما ، چگونه می تواند زندگی آن ها را تحت تاثیر قرار دهد ؟

تحقیق درباره رقبا

تحقیقات بازاری ، را برای آگاهی از آنچه رقبای شما در حال انجام آن هستند ، نقاط قوت و ضعف آن ها و چگونگی یافتن یک جایگاه خوب در این زمینه برای خودتان ، انجام دهید.

شرح هویت برند

اگر بخواهید برند خود را در سه کلمه شرح دهید ، آن سه کلمه چه خواهد بود ؟ چشم اندازی که در برند شما ایجاد انگیزه می کند ، چیست ؟ درباره شخصیت برند خود فکر کنید و ویژگی های ملموس از قبیل رنگ برند ، لغت و سبک را از آن استخراج کنید.

آماده سازی متریال برندینگ پایدار

اکنون وقت آن فرا رسیده ، تا متریالی را که به زودی ویژگی سایت شما محسوب خواهد شد ، و در میان دیگر دارایی های برندینگ شما ، قرار خواهد گرفت ، آماده کنید. حتماً لوگو ، تصاویر ، شعارها ، ویدیوها ، محتوای متنی خود و سایر موارد ، را آماده کنید. همه این آیتم ها ، باید با هویت برند شما هماهنگی داشته و در خدمت استراتژی برندینگ شما باشند.

2 . طرح خود را پیشنهاد دهید

از انتخاب طرح رنگ وب سایت مناسب ، تا یافتن لی اوت مناسب برای سایت ، در زمان طراحی وب سایت ، باید جنبه های متعددی در نظر گرفته شود.

  • یک الگو را انتخاب کنید

الگوی وب سایت به شما ، یک مبنای منسجم برای طراحی سایت را می دهد. اصولاً الگویی که شما بر می گزینید ، بر اساس نیازها و در راستای استراتژی برندینگ شما ، سازماندهی خواهد شد.

  • الگوی خود را سفارشی کنید

محتوای خود شامل متن ، تصاویر ، ویدیوها ، لینک ها و فایل های صوتی ، را اضافه کنید. سپس طرح را برای هماهنگ شدن با برند ، اصلاح کنید.
خلق وب سایت ، چیزی فراتر از فقط انتخاب بهترین فونت ها، رنگ ها و تصاویرها می باشد. شما می توانید انواع ویژگی های رسانه ای را ، برای ارتقا دادن زیبایی کلی ، تلفیق نمایید.

3 .کارایی را الویت بدهید

وب سایت شما ، باید نظر مشتریان بالقوه را به خود جلب کند ؛ ولی برای اطمینان از اینکه بازدیدکنندگان به نگاه کردن فایل ها ادامه می دهند ، شما باید یک تجربه کاربر مثبت را خلق کنید. یک وب سایت زیبا که به خوبی عمل نمی کند ، نمی تواند شما را به خود جذب کند. وقتی وب سایت حرفه ای خلق می کنید ، به نکات مهمی از قبیل جریان راهبری ، سلسله مراتبی بودن محتوا ، دعوت به عمل ، خوانایی و پانویس متن ، توجه کنید.

4 . برای موتورهای جستجو آماده شوید

رتبه گرفتن دائم سایت در نتایج تحقیق ، یکی از ارزشمندترین روش ها برای افزایش ترافیک می باشد. به همین دلیل در نظر گرفتن بهینه سازی موتور جستجو ( سئو ) ، در مراحل اولیه خلق سایت اهمیت زیادی دارد. بخش کلیدی بازاریابی آنلاین ، سئو ، خود یک علم محسوب می شود. این عناصر کلیدی شامل سرچ کلمات کلیدی ، متن ، تگ های متا ، متن Alt و ساخت لینک می باشد.

5 . سایت خود را سفارشی کنید

شما باید از خود بپرسید ، که چگونه وب سایت شما می تواند موفقیت تجارت شما ، را ارتقا دهد. بر حسب صنعت یا حوزه فعالیت ، سایت شما می تواند از ویژگی هایی برخوردار باشد ، که باعث جذاب تر شدن تجارت شما در بازار هدف می شود.

6 . در گوشی های موبایل نیز ، قابلیت اجرا بودن را حفظ کنید

مطمئن شوید که وب سایت شما در این دوره و عصر ، در گوشی های موبایل نیز مثل دسکتاپ نشان داده می شوند. در واقع ، آمار استفاده از گوشی های موبایل نشان می دهد ، که دستگاه های موبایل 52 درصد بازدید های پیج در سراسر دنیا ، را به خود اختصاص داده اند.

7 . بازدید کنندگان خود را مشغول نگه دارید

در ادامه روند حیات وب سایت خود ، می بینید که چالش اصلی ، جذب بازدیدکنندگان و حفظ آن ها می باشد. شما می توانید با افزودن برخی ویژگی ها ، که می تواند فعالانه به بازدیدکنندگان دست پیدا کرده و محتوای آنلاین شما را پویا نگه دارد ، خود را برای این مرحله آماده کنید.

آموزش طراحی سایت حرفه ای

نکاتی که در آموزش طراحی سایت حرفه ای باید به آن توجه کرد:

  • فرد در آموزش طراحی سایت باید تاثیر روانی رنگ ها را نیز فرا گیرد چرا که هر رنگ تاثیر متفاوتی بر روی کابر می گذارد، به عنوان مثال رنگ قرمز جزء رنگ های انرژی زا می باشد و رنگ آبی یک ینگ آرامش بخش محسوب می شود.
  • از دیگر موارد مهم در فرا گیری طراحی سایت سازگار بودن آن با مرورگرهای مختلف می باشد.
  • همچنین فرد باید آموزش ببیند که یک سایت طرفه ای باید قابلیت ریسپانسیو داشته باشد تا در ابزارهای مختلف با سایزهای متنوع به درستی نمایش داده شود.
  • همچنین سرعت لود سایت نیز در یک طراحی سایت حرفه ای مهم می باشد.

دامنه و هاست

شما در روز در گوکل با سایت های مختلفی مواجه می شوید که هر یک دارای دامنه های مخصوصی هستند. شما با مراجعه به سایت های مخصوص خرید دامنه ، یک نام مناسب را انتخاب کرده و آن را با پسوند مناسب مانند .com  يا .ir  و غیره خریداری کنید.

پس از خرید دامنه نوبت خرید یک هاست مناسب می باشد، هاست به محل ذخیره سازی اطلاعات شما گفته می شود.

آموزش طراحی سایت حرفه ای با وردپرس

ورد پرس یک سیستم مدیریت محتوا می باشد که در مدت زمان کوتاهی پایه یک وب سایت را به شما می دهد و شما با نصب افزونه های مختلف می توانید به قابلیت های وب سایت بیافزایید.

آموزش سئو سایت

سئو سایت یکی از موارد مهم در طراحی سایت می باشد که باعث می شود سایت شما بیشتر در معرض دید کاربران قرار گیرد و به مرور زمان رتبه خوبی در گوگل به دست آورد.

شما در صورتی که با وردپرس اقدام به طراحی سایت کنید می توانید با نصب افزونه مربوط به سئو خدمات سئو را انجام دهد.

نکات پایانی در آموزش طراحی سایت از مبتدی تا حرفه ای

برای ثبت دامنه یک وب سایت بهتر است از خط تیره و عدد دوری کنید و از اسم های با معنای انگلیسی و فارسی استفاده کنید.

در ابتدا بهتر است در خرید هاست زیاد هزینه نکنید و در صورت گسترش سایت هاست خود را ارتقاء دهید.

آموزش طراحی سایت حرفه ای

مقالات مرتبط

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
چاپ صفحه