سئو سایت چیست

همه چیز درباره سئو سایت چیست ؟

سئو سایت چیست ؟ SEO ( سئو سایت ) ، در واقع مخفف واژه Search Engine Optimization  می باشد که به معنای بهینه سازی موتورهای جستجو می باشد. باید بگوییم کسانی که قصد آموزش سئو سايت را دارند ؛ می توانند با مطالعه این مقاله اطلاعاتی را درباره سئو به دست آورند.

بازاریابی سئو چیست ؟

سئو سایت ، امروزه یکی از مهم ترین عوامل در بازاریابی محسوب می شود ، شما با رعایت قوانین و اصول سئو در وب سایت خود می توانید ؛ رتبه بهتری را در گوگل به دست آورید و با جستجو کاربران سایت شما دیده می شود و به این ترتیب ، میزان فروش و مشتریان شما افزایش می یابد.

سئو سایت چیست

سئو یا بهینه سازی موتور جستجو

سئو ، مخفف بهینه سازی موتور جستجو است. ساده تر اینکه پروسه ارتقای سایت برای افزایش قابلیت دیده شدن جستجوهای مرتبط است. بهینه سازی موتور جستجو یا سئو ، هنر و علم ارتقای رتبه صفحات در بین موتورهای جستجو مانند گوگل است.

از آنجایی که جستجو ، یکی از اصلی ترین راه هایی است که مردم به کمک آن محتوا را آنلاین پیدا می کنند. رتبه بندی بالاتر در موتورهای جستجو می تواند منجر به افزایش بازدید وب سایت شود.

اهداف سئو سایت چیست ؟

  1. افزایش تعداد بازدید کنندگان وب سایت
  2. برند سازی
  3. افزایش مشتریان و کسب در آمد بیشتر
  4. افزایش ترافیک وب سایت
  5. به دست آوردن رتبه بهتر
  6. افزایش فروش محصولات
  7. ابزار مناسب برای تبلیغات

انواع روش های سئو سایت چیست ؟

باید بگوییم امروزه ، رقابت در به دست آوردن رتبه بهتر در گوگل باعث شده سئوکاران از دو سئو کلاه سفید و کلاه سیاه استفاده کنند.

سئو کلاه سفید :

باید بگوییم سئو کلاه سفید ، بهترین نوع سئو سایت می باشد و تاثیر آن شاید کمی دیرتر از سئو کلاه سیاه باشد ؛ اما ماندگار تر است. در سئو کلاه سفید ، تمامی تکنیک ها ، روش ها ، استراتژی هایی که موتورهای جستجو تعریف کرده اند ، رعایت می شود.

سئو کلاه سیاه :

این نوع سئو که با فریب دادن موتورهای جستجو قصد به دست آوردن رتبه های بهتر را دارد ، بهتر است بدانید که با سئو کلاه سیاه به طور موقت شما رتبه خوبی به دست می آورید و پس از مدتی ممکن است ، باعث شود که سایت شما به طور کلی از فهرست پایگاه داده موتورهای جستجو حذف شوید.

سئو چگونه کار می کند ؟

موتورهای جستجو ؛ از قبیل گوگل و بینگ با استفاده از الگوریتم یا مجموعه قوانین استفاده می کند تا مشخص کند چه صفحاتی برای موضوع منتخب ، نمایش داده شود. الگوریتم ها صفحات فهرست را با در نظر گرفتن صدها فاکتور یا سیگنال رتبه بندی آنالیز می کند. بهینه سازی موتور جستجو ، قسمت اصلی بازاریابی آنلاین است ؛ چون جستجو یکی از راه های پایه است که کاربرها در وب حرکت می کنند.

سه متریک اصلی وجود دارد که موتورهای جستجو تعیین کیفیت سایت و چگونه رتبه بندی کردن را ارزیابی می کند :

  • لینک :

لینک ها از وب سایت های دیگر نقش کلیدی در تعیین رتبه بندی سایت در گوگل و موتورهای جستجوی دیگر ایفا می کند. به این دلیل که لینک را می توان به عنوان رای کیفتی از سایت های دیگر در نظر گرفت ؛ چون بعید است ، وب سایت ها به سایر سایت ها با کیفیت پایین لینک شوند.

  • محتوا :

علاوه بر لینک ها موتور جستجو ، محتوای صفحه وب را آنالیز می کند تا مشخص کند آیا محتوا با موضوع داده شده، مرتبط است یا خیر. بخش اعظم سئو ، ایجاد محتوا است که کلمات کلیدی کاربران موتورهای جستجو را هدف گرفته است.

  • ساختار صفحه :

سومین مولفه سئو ، ساختار صفحه است. چرا که صفحات وب بر اساس کد HTML نوشته می شوند و آن ها بر توانایی موتور جستجو در ارزیابی صفحه تاثیر گذارند. بهینه سازی موتور جستجو ، مستلزم بهینه سازی هر یک از این مولفه های اصلی ، برای رتبه بندی بالاتر در نتایج جستجو است.

اصول سئو چیست ؟

باید بدانید که سئو سایت به دو بخش سئو درون صفحه و سئو بیرون صفحه تقسیم می شود. برای انجام سئو باید اصول مربوط به این دو بخش به طور دقیق رعایت شود تا موتورهای جستجو امتیاز خوبی به وب سایت شما بدهند.

سئو درون صفحه :

این بخش از سئو مربوط به تمامی کارهایی می شود که در درون سایت انجام می شود ؛ از جمله :

  1. تولید محتوای مناسب و نوع
  2. استفاده از عکس ها و ویدیوهای کم حجم با دارا بودن قسمت توضیحات
  3. لینک دهی های مناسب و مفید
  4. برچسب های مرتبط با صفحه

سئو بیرون صفحه :

سئو بیرون صفحه مربوط به کارهایی می شود که خارج از سایت انجام می شود ؛ از جمله :

  • لینک دهی های خارجی ( پیوندهایی که از سایت های دیگر به سایت شما داده می شود. )
  • اشتراک گذاری مطالب سایت و غیره.

 

مقالات مرتبط

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
چاپ صفحه