طراحی سایت کاربر پسند

طراحی سایت کاربر پسند

خلق و طراحی سایت کاربر پسند ، هدف اصلی هر طراح و توسعه دهنده وب است. حتی اگر وب مملو از اطلاعات مفید باشد ، در صورت عدم داشتن کاربری آسان ، بازدیدکنندگان به سرعت آن را ترک می کنند. در ادامه مقاله با نکات کاربر پسند در طراحی سایت حرفه ای آشنا می شوید.

طراحی سایت کاربر پسند

معیار هایی که استفاده از یک سایت را ، برای کاربر آسان می نماید ، چیست ؟

کاربران اینترنت افراد از تمام رده های سنی ، ملیت های متنوع و سطح تحصیلات متفاوت هستند. سلیقه ها منحصر بفرد است. محصول یا خدماتی که ، از سوی یک فرد مثبت ارزیابی می شود ، می تواند از نظر فرد دیگر منفی باشد. علیرغم تنوع سلیقه ها و ترجیحات کاربران ، یک چیز مشترک است :

  • گشت و گذاری که درک آن آسان باشد.
  • کاربرد صحیح و طبیعی ترکیبات رنگ و انیمیشن ها
  • لی اوت های ساده و آسان
  • محتواهایی که بطور کامل با موضوع هماهنگ هستند.
  • متن قابل درک و دارای قابلیت خواندن آسان.

آنچه در کاربر پسند تر کردن طراحی وب سایت ، دارای بیشترین اهمیت می باشد ، موضوعی بحث برانگیز است. احتمالاً صحیح ترین پاسخ به این سوال این است که ، همه چیز از قبیل قابلیت عملکرد و عناصر طراحی ، هر کدام به جای خود حائز اهمیت هستند. از این نقطه نظر ، می توان نکاتی را که در معروفیت یک وب سایت ایفای نقش می کنند ، برجسته نمود.

نکات مفید برای طراحی سایت کاربر پسند

نکته 1: قابلیت دسترسی در پلتفرم های مختلف را فراهم کنید

کاربر باید بتواند سایت را در دسکتاپ ببیند. امروزه با توزیع گسترده تلفن های هوشمند ، قابلیت دسترسی و استفاده آسان از وب سایت ، در یک تبلت یا تلفن هوشمند ، به همان اندازه حائز اهمیت است. اگر کاربر آیتم های جالبی را در دسکتاب می بیند که ، در تلفن هوشمند قابل دسترسی نمی باشد ، آن سایت را ترک خواهد کرد.

نکته 2 : گشت وگذار خوب بسیار اهمیت دارد!

گشت وگذار باید برای کاربر ، آسان و قابل درک مستقیم باشد. اسامی پیج ها ، شفاف و قابل به خاطر سپردن باشند. منوی اصلی باید حاوی مهمترین اطلاعات باشد. بعنوان یک قانون ، هر کاربر دارای زمان محدودی بوده ، و برای یافتن اطلاعات مورد نیاز ، عجله دارد. بطور میانگین هر کاربر کمتر از یک دقیقه ، در پیج سایت می ماند.

طراحی سایت کاربر پسند

نکته 3: با دستورالعمل ها به کاربر کمک کرده و او را تشویق کنید

طراحی ریسپانسیو سایت کاربر پسند ، حاوی دستورالعمل هایی است که بازدیدکننده را ، به انجام عملکرد خاصی تحریک می کند. مثال هایی برای تشویق کردن کاربر عبارتند از :

  1. ” دانلود”
  2. “سفارش بدهید”
  3. ” برای تماس با مدیریت اینجا را کلیک کنید”
  4. ” برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید”

این موارد کارآمدی سایت را افزایش داده ، و استفاده از آن را برای کاربر ، آسان تر می نماید و موجب طراحی سایت کاربر پسند می شود.

نکته 4 : مراقب شکل ظاهری سایت باشید

اولین تاثیرگذاری سایت ، در اولین نگاه به پیج اصلی ، شکل می گیرد. در طراحی سایت کاربر پسند ، انتخاب رنگ ها و سایه ها سلیقه ای است ؛ ولی استفاده از آن ها بعنوان رنگ پیش زمینه ، با ایجاد قابلیت خوانده شدن آسان ، از اهمیت زیادی برخوردار است.

انتخاب طرح فونت مناسب ، و تاثیر آن بر روی بازدیدکننده وب سایت را ، دست کم نگیرید. بیشترین توجه بازدیدکننده ، بر روی مهمترین عناصر پیج ، از قبیل لوگوی شرکت یا محصول اصلی برای فروش ، جلب می شود.

نکته 5: مشخصه های مخاطب را مد نظر قرار دهید

سلیقه و ترجیحات افراد پیر و جوان تفاوت بسیاری دارد. بطور کلی ، افراد مسن تر طرح های کنترل شده تر و رنگ های آرامش بخش تر را ترجیح می دهند ؛ در حالیکه افراد جوان طرح پویا ، پر شور و نشاط و رنگارنگ را می پسندند.

نکته 6 : پویایی را به محتوا اضافه کنید

از زبان غیرعادی و متن فنی پیچیده استفاده نکنید. متن در سایت باید برای اکثریت بازدیدکنندگان ، شفاف باشد. بعلاوه ، در صورت امکان از گرافیک ها ، تصاویر یا ویدیوهای با کیفیت استفاده کنید. روند معمول این است که بازدیدکنندگان ، تماشا کردن را به خواندن ترجیح می دهند.

نکته 7: از عناصری که برای کاربران شما آشنا هستند ، استفاده کنید

اگر سایت معروف است و مشتریان مرتباً آن را بازدید می کنند ، نیازی به تغییر قابل ملاحظه در آن نیست. تمایل به بهینه سازی وب سایت ، گاهی تاثیر معکوس را بر جای می گذارد. بازدیدکنندگانی که به فرمت قبلی سایت عادت کرده اند ، گاهی با تغییر آن ، نا امید شده و دیگر سایت را بازدید نمی کنند.

مردم آنچه را که با آن آشنا هستند دوست دارند ، و تغییر می تواند مشتریان وفادار را دچار هراس کند. ولی این موضوع تنها به ساختار و طرح آن ارتباط دارد. در خصوص اخبار ، اطلاعات مربوط به محصولات و خدمات ، یا خط مشی شرکت ، به روز رسانی ، نه تنها مطلوب است ، بلکه امری الزامی بوده و باید به طور منظم انجام پذیرد.

نکته 8: از شر لینک های شکسته خلاص شوید

حتماً چک کنید که تمام لینک در سایت شما کار می کنند. تجربه نشان داده است که لینک های شکسته ، باعث می شود که بازدید کننده ناامید شده ، و علاقه ای به بازدید مجدد وب سایت نداشته باشد.

طراحی سایت کاربر پسند

نکته 9: از قدرت شبکه های اجتماعی استفاده کنید

شبکه های اجتماعی در حال حاضر نقش مهمی در زندگی افراد ایفا می کنند. میلیون ها نفر اطلاعات را با شبکه های اجتماعی رد و بدل می کنند ، و این حقیقت در ارتقاء تجارت ، بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. فراموش نکنید حتماً دکمه های به اشتراک گذاری را ، در وب سایت خود قرار دهید. شاید کاربران بخواهند اطلاعات شما در سایت تان را ، با دوستان خود به اشتراک بگذارند.

مقالات مرتبط

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
چاپ صفحه