طراحی وب سایت چند زبانه

پنج مرحله در طراحی وب سایت چند زبانه

در طراحی وب سایت چند زبانه ، هر تجارتی خواهان این است ، که بازار هدف خود را توسعه داده و راه بهتری ، را برای دست یافتن به بازار و صحبت کردن با مشتریان به زبان های مختلف ، پیدا کند.

با ارائه یک وب سایت چند زبانه به مشتریان ، شما می توانید مشتریانی در سطح بین المللی را به دست آورده ، و به بازار های جدید نزدیک شوید. بر اساس آمار جدید ، حدود 20 درصد از جمعیت کل دنیا به زبان انگلیسی صحبت می کنند و این بدان معناست ، که بازارهای زیادی وجود دارند که منتظر کشف شدن می باشند.

طراحی وب سایت چند زبانه

هرچند برای طراحی وب سایت های جدید ، یا پوشش دادن بازارهای موجود ، برخی موانع وجود دارند که باید از سر راه برداشته شده ، و مورد غلبه قرار گیرند. در اینجا شما را از طریق مراحلی که شما در خصوص خلق وب سایت چند زبانه به آن نیاز دارید ، آشنا می کنیم.

1 . محتوای خود را ترجمه کنید

هرچند شما مستقیماً با ساخت و طراحی سایت ارتباط ندارید ، ولی مهم ترین مرحله ای که باید مد نظر قرار دهید ، شروع کار با ترجمه محتوا می باشد.
صرف نظر از اینکه شما پیج های مختلفی را در سایت خود دارید ، یا صدها و هزاران توضیحات محصول را ارائه داده و پیج های زیادی را مدیریت می کنید ، ترجمه محتوا وقت گیر ترین وظیفه بوده و و شما باید ، با دقت بالایی در این مرحله قدم بردارید. بنابراین اولین قدم شما ترجمه تمام محتوای وب به زبانی است ، که وب سایت شما باید به آن زبان باشد.

 محتوای خود را متمرکز یا محلی کنید

در طراحی وب سایت چند زبانه ، ترجمه منحصراً کافی نمی باشد. شما باید محتوای خود را محلی یا متمرکز نیز نمایید. اما چند لحظه صبر کنید. قبل از شروع فرایند متمرکز یا محلی سازی وب سایت ، باید یک تحقیق بازار انجام داده و مخاطب مورد هدف خود را شناسایی کنید ؛ به طوری که محلی سازی وب سایت شما ، واقعاً موثر واقع شود. هرچند ترجمه شامل تغییر دادن لغات از زبان مبداء به زبان مقصد می باشد ، ولی محلی سازی ، به معنی تبدیل متن ، تصویر و حتی طیف رنگ وب سایت ، در عین در نظر گرفتن عناصر فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی بازار هدف می باشد.

برای مثال ، شما یک شرکت آمریکایی هستید ، که بازار کره جنوبی را مورد هدف قرار داده است. اولین چیزی که باید انجام دهید ، تبدیل کپی و محتوا به زبان کره ای می باشد. ولی در زمان خلق فرایند چک اوت در وب سایت خود ، باید دلار یعنی واحد پول امریکا را به واحد پول کره جنوبی تبدیل کنید.
علاوه بر این کار ، باید سیستم اندازه گیری ( اینچ، فوت، پوند) را نیز به واحدهای اندازه گیری متر ، کیلوگرم و لیتر تبدیل کنید. حتی جزئیات بسیار ریز از قبیل تبدیل فرمت تاریخ از ماه – روز – سال به سال – ماه – روز نیز به منظور جلوگیری از گیج کننده بودن اطلاعات شما برای مخاطب کره ای تان ، باید مد نظر قرار داده شود.

2 . در خصوص فرمت چند زبانه خود تصمیم گیری کنید.

دو روش اصلی برای دستیابی به طراحی وب سایت چند زبانه وجود دارد. شما می توانید از یکی از روش های زیر استفاده کنید :

  1. یک دامنه وب را خلق کنید که در آن ، بتوانید نام دامنه وب سایت خود را قرار داده و فولدرهای فرعی ، را که دارای صفحات ترجمه شده می باشند ، به آن اضافه کنید.
  2.  شما می توانید دامنه های مختلفی را ، به منظور میزبانی از نسخه های چند زبانه وب سایت ، خلق نمایید.

3 . یک منوی انتخاب زبان را در طراحی وب سایت چند زبانه ایجاد کنید.

تجربه کلی کاربر از مرورگر و نیاز به قابلیت عملکرد آن ، در حین تصمیم گیری ، در نقطه مرکزی قرار دارد. اگر قبلاً وب سایتی داشته اید و می خواهید آن را تبدیل کنید ، باید ببینید که آیا ویژگی های سایت به تازگی طراحی شده شما ، با ویژگی های سایتی که اخیراً طراحی کرده اید تطابق دارد یا خیر. ولی اگر می خواهید سایت جدیدی خلق کنید ، باید کار را دوباره از همان ابتدا آغاز نمایید.

4 . منوی انتخاب زبان را فرمت کنید

وقتی در خصوص یک ویژگی یا طرحی که به خوبی با موضوع سایت هماهنگی دارد ، تصمیم گیری می کنید ، می توانید کار را با خلق خود منو آغاز کنید.
نخست ، باید فهرستی از تمام تعداد زبان هایی که قصد دارید پیج خود را به آنها ترجمه کنید ، تهیه نمایید. پس از آن ، باید درباره این موضوع که این زبان ها در منوی سایت شما به چه شکل فهرست بندی خواهند شد ، تصمیم بگیرید . اساساً دو روش وجود دارد که تجارت ها مورد استفاده قرار می دهند :

  •  استفاده از متن
  •  استفاده از پرچم ها

طراحی وب سایت چند زبانه

5 . تیپوگرافی خود را چک کنید

در اختیار داشتن یک تایپوگرافی در طراحی سایت ، می تواند جزو جزئیات حیاتی در زمان درگیر بودن در طراحی وب سایت محسوب شود. شما باید اطمینان حاصل کنید که محتوای وب سایت خود را ، به منظور تضمین قابل خواندن بودن به همه زبان ها ، برای کاربران مختلف ، کنترل کرده اید.
به گوگل در خصوص نسخه های محلی پیج خود اطلاع رسانی کنید.

مقالات مرتبط

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
چاپ صفحه