انتخاب نام دامنه

انتخاب نام دامنه برای تجارت تان یکی از اولین تصمیماتی است ، که باید در زمان راه انداختن یک تجارت اتخاذ کنید. انتخاب دامنه درست می تواند ترافیک را بالا ببرد، در حالی که انتخاب دامنه نادرست ، باعث سردرگمی می شود. در اینجا نکاتی در خصوص مزایای طراحی شده برای کمک ، به ویژه و خاص بودن نام دامنه تان و همراهی شما در مسیر فرایند انتخاب آن قبل از طراحی سایت ، در چند مرحله ارائه می شود. در این راستا شما می توانید از گروه متخصصین آلمانت کمک بگیرید.

 

انتخاب نام دامنه - آلمانت

  • برای انتخاب نام دامنه عباراتی را در نظر بگیرید که بتواند کاری که انجام می دهید را شرح دهد :

یک نام دامنه ، آدرس شما در اینترنت است، به همین دلیل قابلیت به خاطر سپرده شدن آن حائز اهمیت می باشد. نام دامنه به برند شما اعتبار می دهد و گاهی ، هدف نهایی شرکت طراحی سایت شما را نمایان می سازد. به عبارات و اصطلاحاتی فکر کنید ، که به وضوح کار شما و افرادی که قرار است به آن ها کمک کنید ، را شرح می دهد.

نکات دیگری که در زمان انتخاب کردن نام دامنه بالقوه باید مد نظر قرار دهید عبارتند از :

  • کوتاه بودن نام دامنه

وقتی به انتخاب نام دامنه فکر می کنید ، قابلیت به خاطر سپردن آن را در الویت قرار دهید. مطالعات نشان می دهد مغز انسان به طور میانگین می تواند ، حدوداً 7 آیتم را به صورت زنجیره ای از کلمات و کاراکترها در خود حفظ کند. با کوتاه انتخاب کردن نام دامنه ، مخاطبین و مشتریان بالقوه حتی اگر آن را یک بار شنیده یا دیده باشند ، می توانند راحت تر و سریع تر آن را به خاطر آورند.

نکته !

اگر نام برند شما مشخص باشد ، شما می توانید یک کلمه از قبیل ” get”، ” try”، “join”، یا “the” اضافه کنید. برای مثال Knot یک وب سایت بسیار معروف است ، که از این استراتژی استفاده می کند. هرچند آنها از “the” استفاده می کنند ، ولی دامنه آن ها هنوز کوتاه بوده ، با ویژگی آن ها ارتباط داشته و به آسانی ، به خاطر آورده می شود.

  • در مورد اسامی تحقیق کنید که اسپل کردن آن ها آسان باشد

انتخاب نام دامنه ای که اسپل یا هجی کردن آن آسان باشد ، فاکتوری مهمی است که تضمین می کند ، نام شما به راحتی یافته می شود. آخرین کاری که انجام می دهید این است ، که شرایطی را فراهم کنید تا مشتریان بالقوه تان ، دلیلی برای کلیک کردن روی نتایج تحقیق تقلیدی (copy cat) ، که در زمان قصد خرید داشتن مشتریان ، شما را در موقعیت رقابت قرار می دهد ، داشته باشند. دلیل دیگر انتخاب کردن نام دامنه ای که اسپل کردن آن آسان باشد ، کنترل هزینه ها است. اگر نام دامنه شما به گونه ای باشد ، که احتمال غلط هجی کردن آن زیاد باشد ، شما ناچارید تنوعات دامنه زیادی را خریداری کنید.

  • به نحوه تلفظ نام دامنه خود توجه کنید

انتقال دهان به دهان ، بهترین شکل تبلیغات رایگان می باشد. شما می خواهید مشتریان تان به راحتی بتوانند ، درباره سایت شما با دوستان و آشنایان خود صحبت کنند ، و اگر ندانند که باید چه بگویند ، این صحبت کردن درباره سایت شما ناممکن خواهد بود. به همین دلیل است ، که باید نام دامنه ای را انتخاب کنید که تلفظ ان آسان باشد. قبل از اینکه آن را به ثبت رسمی برسانید ، از یکی از افرادی که با تجارت شما نا آشنا است ، بخواهید نام دامنه انتخاب شده تان را که بر روی کاغذ نوشته اید ، بخواند.

  • فهرستی از اسامی جایگزین انتخاب کنید :

انتخاب نام دامنه در دسترس ، کار پر چالشی است و بسیاری از تجارت ها متوجه می شوند ، که نام تجارت آن ها بعنوان یک دامنه ، در دسترس نمی باشد. هیچ کاری نا امید کننده تر از این نیست ، که یک نام دامنه بی عیب و نقص پیدا کنید و سپس متوجه شوید ، که قبلاً شخص دیگری از آن استفاده کرده است. برای حل این مشکل ، ابتدا فهرستی شامل 10 تا 15 نام دامنه پیشنهادی ، تهیه کنید.

آنچه در زمان بافتن نام دامنه های جایگزین ، باید مد نظر داشته باشید به شرح زیر می باشد :

  • از بکار گیری خط فاصله و کلمات اختصاری خودداری کنید

اگر نام دامنه ایده آل خود را پیدا نکرده اید ، سعی نکنید با اضافه کردن خط فاصله یا یک کلمه اختصاری خلاقانه ، مثل “maze-press.com” یا “mzpress.com” آن را قابل استفاده کنید. علت این است که با این کار ، زمان بیشتری برای توضیخ نام دامنه مورد نیاز بوده و اگر نام دامنه شما ، به گونه ای باشد که به خاطر آوردنش دشوار باشد ، با این کار باعث می شوید که رقبای شما از ترافیک آزاد بهره مند شوند.

یک علامت اختصاری ، شرح و به خاطر سپردن نام دامنه را در انتخاب نام دامنه دشوار می کند. همچنین احتمال استفاده از آن ، در زمانی که مردم به صورت آنلاین به دنبال شما می گردند ، بسیار کم است. حالت استثنا در این نکته این است ، که گاهی عوامل فروش و مشتریان شما به جای استفاده از نام کامل ، از حروف اول تجارت شما استفاده می کنند. یک مثال KFC می باشد ، که تحت عنوان مرغ سوخاری کنتاکی (Kentucky Fried Chicken) شناخته شده ، و صاحب دامنه www.kfc.com می باشد. در صورت امکان از دامنه های Exact Match خودداری کنید.

  • دامنه های هماهنگی دقیق

دامنه های هماهنگی دقیق (Exact Match) یا EMD ها ، نام های دامنه ای هستند که به صورت کلمه به کلمه با صفحه کلید هماهنگ هستند. مثال هایی از EMD ها شامل maidsinNYC.com مطابق با عبارت ” خدمتکاران در نیویورک” (maids in newyork) یا cleanersinNewYork.com مطابق با ” نظافت چیان در نیویورک (cleaners in NewYork) می باشند. هرچند این دامنه ها در ظاهر ایده خوبی به نظر می آیند ؛ ولی در واقع مطلوب گوگل نمی باشند و این بدان معناست ، که احتمال دیده شدن وب سایتی که از آنها استفاده می کند در سطح بالایی از نتایج سرچ ، امری بعید می باشد.

 

انتخاب نام دامنه - آلمانت

  • تعیین کنید که کدام توسعه به بهترین شکل تجارت شما را منعکس می کند :

توسعه های دامنه متعددی از قبیل .com، .org، .net، .io و توسعه وابسته به مکان ، از قبیل .us وجود دارد. رایج ترین آنها .com می باشد ، که به این معناست که احتمال موجود بودن آن بسیار کم است. در برخی انواع تجارت ه ا، توسعه های دامنه دیگر در واقع مرتبط تر هستند. برای مثال بسیاری از تجارت های مربوط به تکنولوژی از توسعه .io استفاده می کنند ، در حالی که سازمانی از قبیل یک سازمان غیر انتفاعی توسعه .org را ، در انتخاب نام دامنه مورد استفاده قرار می دهد.

چه زمان از .org به جای .com استفاده کنیم ؟

توسعه .org نشان دهنده سازمان هایی از قبیل یک موسسه غیر انتفاعی است ؛ هرچند این توسعه توسط هر کسی قابل استفاده است. در واقع دامنه های سطح بالای .org (TLD ها) نسبت به توسعه های دیگر ، دسترسی بیشتری دارند. با این وجود .com قابل اعتماد ترین دامنه سطح بالا بوده ، و بیشترین اعتبار را در انتخاب نام دامنه دارد.

مقالات مرتبط

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
چاپ صفحه