تایپوگرافی در طراحی سایت

تایپوگرافی در طراحی سایت چیست ؟ تایپوگرافی ( حروف نگاری ) و فونت ، به جای یکدیگر قابل استفاده می باشند ؛ ولی در دنیای طراحی وب سایت ، تفاوت ، قابل ملاحظه بوده و و طراح باید از آن در کنار اهمیت تایپوگرافی ، به خوبی آگاه باشد.

برای بسیاری از تازه کارها و تعداد کمی از طراحان قدیمی ، تایپوگرافی تمامآً در مورد فونت می باشد. به بیانی این تفسیر غلط نیست ؛ ولی تایپوگرافی بسیار فراتر از این می باشد. تایپوگرافی دارای چشم انداز وسیع تری از تنها ، انتخاب یک فونت جذاب و درج کردن آن در طرح ، می باشد. قبل از درک نقش تایپوگرافی در طراحی سایت ، آشنایی با خود تایپوگرافی الزامی می باشد.

تایپوگرافی در طراحی سایت

تایپوگرافی

تایپوگرافی هنر هماهنگ کردن تایپ بوده ، و از چندین بخش از قبیل اندازه تایپ ، بیرون آمدگی ، تو رفتگی ، شمارنده ، ارتفاع X و خطوط پایه ، تشکیل شده است.

اهمیت تایپوگرافی در طراحی سایت

تایپوگرافی در طراحی سایت شامل هر عنصری است ، که در طراحی وب از قبیل طول خطوط ، اندازه ، لی اوت، رنگ و تایپ ، اثر می گذارد. با ادامه تکامل طراحی وب ، به خاطر داشتن این موضوع ، که تایپوگرافی عاملی حیاتی در کنار هم نگه داشتن طرح است ، اهمیت می یابد. بدون تایپوگرافی ، سایت ها با فونت های خسته کننده پر شده ، و تجربه کاربر را به یک تجربه ضعیف ، تبدیل می کند.

خلق یک تجربه کاربر سالم

اولین احساس ، آخرین احساس بوده و تایپوگرافی به شما در خلق اولین احساس بی عیب و نقص ، کمک می کند. این فاکتور شما را قادر می سازد ، تا یک تجربه کاربر سالم و ماندگار را خلق کنید. گاهی کاربران بدون خواندن حتی یک کلمه ، یا کلیک کردن حتی یک دکمه ، مجذوب سایت شما می شوند. این امر می تواند به شما در خلق فضایی ، که یک واکنش فوری را بر می انگیزد ، کمک کند.

ساختار محتوایی در وب سایت

وقتی میلیون ها وب سایت در دنیای اینترنت وجود دارد ، محتوا تنها چیزی است که می تواند ، شما را از دیگران متمایز کند. در واقع 95 درصد کل اطلاعات در وب ، محتوای نوشته شده می باشد.

تحریک احساسات در مخاطبین

تایپوگرافی در طراحی سایت را می توان ، به عنوان ابزاری قوی برای استخراج احساسات در مخاطبین ، مورد استفاده قرار داد. با اتخاب فونت ها ، رنگ و متن و هماهنگ کردن هوشمندانه آن ها ، کاربران می توانند تا حد زیادی تحت تاثیر قرار گیرند. از طرف دیگر اگر شما نتوانید ، طرح هایی را خلق کنید که با مخاطبین تان ، یک رابطه احساسی را برقرار کند ، در معرض خطر از دست دادن آن ها برای همیشه قرار خواهید داشت.

کمک به برندینگ

وقتی سخن از خلق یک برند به میان می آید ، تایپوگرافی در طراحی سایت نقش مهمی را ایفا می کند. شما می توانید برند را ، با تایپوگرافی هوشمندانه آن تعریف کرده و تشخیص دهید. طراح باید درک شفافی از تایپوگرافی برای ارتباط دادن لوگو ، فونت و تایپ فیس در وب سایت ، داشته باشد.

عملکرد بعنوان یک راهنما

بارگذاری سایت شما با محتوای خوب ، کافی نیست. شما باید آن را به شیوه ای نمایش دهید ، که بر روی کاربر تاثیر گذار باشد. با به کارگیری صحیح تایپوگرافی ، می توانید مخاطب خود را در وب سایت به شکل بهتری راهنمایی کرده و آن ها را ، بر روی اطلاعات مهم تر متمرکز کنید. هماهنگی بهتر متن و انتخاب اندازه فونت و رنگ ها نیز ، می تواند در خلق یک سلسله مراتب عینی ، مفید واقع شود.

جذاب کردن محتوا

صرف نظر از اینکه محتوای شما تا چه اندازه جذاب و گیرا است ، اگر نتواند تا 10 پوینت Times New Romans مخاطب را به خود جذب کند ، بی فایده است. با استفاده موثر از تایپوگرافی ، می توانید محتوای سایت خود را تا حد امکان جذاب کنید.

تایپوگرافی در طراحی سایت

حفظ پیوستگی

سایتی که با فونت های مختلف بی شماری پر شده ، یا دارای قوانین دائماً در حال تغییر می باشد ، و بدون برنامه ریزی و بدون نظم به نظر برسد ، گاهی بازدید کننده را منصرف می کند. تایپوگرافی در طراحی سایت ، می تواند به شما در حفظ پیوستگی ، در میان تمام عناصر کمک کرده و تجربه کاربر بهتری را خلق نماید. با استفاده از فونت ، تایپ فیس ، اندازه و رنگ یکنواخت و پیوسته ، کاربر احساس رضایت کرده و در وب سایت شما ، گشت و گذار خواهد کرد.

تایپوگرافی در طراحی سایت ، عمده ترین بخش یکپارچه طراحی سایت می باشد. یک تایپوگرافی هوشمندانه ، می تواند وب سایت را جذاب و جالب تر کند. این ویژگی دارای قدرت انتقال موثر محتوا ، و آسان و قابل خواندن تر کردن آن برای مخاطب می باشد. به طور خلاصه ، تایپوگرافی برای طراحی وب موفق الزامی بوده و اهمیت آن را ، نمی توان انکار نمود.

مقالات مرتبط

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
چاپ صفحه