طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاهی با هدف تبلیغ ، معرفی و فروش محصولات انجام می شود، در این مقاله می خواهیم درباره سایت فروشگاهی صحبت کنیم.

داشتن یک وب سایت فروشگاهی ، تحول شگفت انگیزی در کسب و کارها ایجاد خواهد کرد.

در هر زمان باید متناسب با نیازهای روز آن زمان پیش رفت ، قطعا در حال حاضر کسب و کار افرادی که از روش های نوین استفاده می کنند ، بیشتر از کسانی خواهد بود که هنوز نیز به صورت سنتی فعالیت خود را ادامه می دهند .

حتی در صورتی که شما در کار موفق هستید پیش رفت با روش های به روز به پیشرفت دو چندان شما کمک شایانی خواهد کرد.

در حال حاضر ، اعم مردم در اینترنت و فضای مجازی به دنبال محصول یا خدمات مورد نیاز خود می گردند و با چند کلیک ساده می توانند به آن دست یابند ، بنابراین در صورتی که شما در فضای مجازی فعالیت نداشته باشید ، به زودی کسب و کارتان تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

در واقع سایت فروشگاهی ، شما می تواند شعبه جدیدی از فروشگاه و کسب و کار شما بوده و به برند سازی شما کمک بسیاری می کند .

طراحی سایت فروشگاهی

سایت فروشگاهی مناسب چه اشخاصی است؟

سایت های فروشگاهی برای تمامی افرادی که در زمینه فروش کالا و خدمات فعالیت می کند مناسب بوده و از افرادی که کسب و کارهای بزرگ و کوچک دارند می توانند برای ارائه و معرفی محصولات خود به صورت آنلاین از سایت فروشگاهی استفاده کنند.

نکته بسیار جالب در این زمینه این است که اغلب برخی از افراد به دلیل ارائه محصولات متفاوت به مردم پس از مدتی در جستجو های مردم در گوگل دیده و شناخته شده اند و پس از این مدت آن ها مجبور به تهیه یک انبار شده و هم اکنون جزء بزرگترین فروشگاه های اینترنتی هستند.

چرا فروشگاه های اینترنتی راه اندازی شده اند؟

امروزه با افزایش دغدغه های مردم فرصت کافی برای مراجعه حضوری و گشتن و مقایسه اجناس در بازار را ندارند به همین منظور فروشگاه های اینترنتی برای سهولت در امر خرید و صرفه جویی در زمان راه اندازی شده اند.

همچنین با خرید اینترنتی دیر افراد محدود به یک مکان و یک محصول نیستند و می توانند تمامی محصولات را با یکدیگر مقایسه کنند و این امر باعث افزایش کیفیت اجناس می شود.

طبق بررسی های انجام شده در سال های اخیر در ایران و جهان آمار خرید از فروشگاه های اینترنتی رو به افزایش بوده و این امر نشان دهنده اعتماد مردم برای خرید از فضای مجازی است. در خصوص فروشگاه اینترنتی به موارد ذیل توجه کنید:

  • امکان مقایسه محصولات در سایت

از مهم ترین جذابیت های سایت های فروشگاهی به قابلیت مقایسه اجناس می توان اشاره کرد.

در سایت های فروشگاهی به کاربران این امکان داده شده است تا نظرات خود را در رابطه با محصول بیان کنند و محصولات مشابه را با یکدیگر مقایسه نمایند و پس از آن اقدام به خرید بهترین آن ها کنند.

  • داشتن آمار کامل و تفکیک شده در سایت

همچنین در سایت های فروشگاهی این امان برای مدیران وجود دارد که به طور دقیق و تفکیک شده از بخش های مختلف وب سایت آمار تهیه کنند و بر این اساس میزان فروش و موجودی خود را بسنجند.

  • اعلام تخفیف در سایت فروشگاهی

در برخی از مواقع مدیران وب سایت تصمیم می گیرند در یک بازه زمانی برای مشتریان تخفیف بدهند که در این صورت با اعلام آن در وب سایت می توانند میزان مشتریان خود را افزایش دهند و همینطور می توانند از طریق بانک اطلاعاتی که مشتریان در اختیار آن مجموعه فروشگاهی آنلاین قرار داده است از تخفیفات آن ها مطلع شوند.

  • سایت فروشگاهی سازگار با انواع تبلت ها و تلفن ها

یکی از مهم ترین مواردی که در طراحی وب سایت فروشگاهی باید به ان توجه کرد سازگاری آن با تبلت ها ، تلفن های همراه و غیره می باشد، اهمیت این امر از آن جا مشخص می شود که امروزه با حضور گوشی های هوشمند در بازار و در دست مردم اغلب جستجوها در گوگل توسط تلفن همراه و تبلت می باشد پس باید سایت به درستی در این دستگاه ها نمایش داده شود.

به قابلیت نمایش سایت در رزولوشن های مختلف ریسپانسیو گفته می شود که در سئو سایت نیز تاثیر بسزایی ایفا می کند.

امروزه موتورهای جستجو در رتبه بندی سایت ها ابتدا به سایت هایی که ریسپانسیو هستند توجه می کند و آن ها را رتبه بندی می نماید.

  • نماد اعتماد الکترونیک در سایت فروشگاهی

یکی از عوامل نگران کننده مدیران سایت های فروشگاهی و کاربران جلب اعتماد در فضای مجازی و گرفتار نشدن در دام کلاهبرداران اینترنتی است.

به همین منظور راهکارهای متفاوتی برای این امر ارائه شده است که بهترین آن ها دریافت نماد اعتماد الکترونیک می باشد که یک نشان دیجیتالی بوده و از طرف وزارت صنعت و معدن به آن فروشگاه اعطا می شود چرا که آن فروشگاه اصول کلی که توسط این وزارتخانه تعیین شده را رعایت نموده است.

نکاتی در خصوص طراحی سایت فروشگاهی

افرادی که قصد داشتن فروشگاه اینترنتی را دارند بهتر است به موارد ذیل توجه کنند:

  • امنیت وب سایت

در فروشگاه های اینترنتی امنیت بسیار حائز اهمیت می باشد، در صورتی که امنیت وب سایت پایین باشد هکرها به راحتی می توانند کدهای موجود در سایت را مرور و اقدام به هک کردن سایت کنند، سایت هایی که توسط هکرها هک می شوند دیگر قابل اعتماد نیستند.

  • باگ های کد نویسی

در سورس های آماده همیشه باگ هایی وجود دارد که در ورژن های ارائه شده رفع می گردد و سیستم را ارتقاء می دهد پس به این نکته توجه کنید که برای انجام طراحی سایت فروشگاهی با سورس های آماده به بهترین شرکت طراحی سایت مراجعه کنید تا از سورس های آماده ای استفاده کند که آن باگ ها در آن قالب برطرف شده باشد.

  • عدم ارتقاء و شخصی سازی

یک سایت فروشگاهی باید قابلیت ارتقاء داشته باشد تا در صورت نیاز آن را ارتقاء داد و متناسب با خواسته های مشتریان شود و سایت که فاقد قابلیت ارتقاء و شخصی سازی باشد توصیه نمی شود پس مدیران سایت پیش از عقد قرارداد سایت فروشگاهی در این رابطه اطمینان حاصل کنند.

ویژگی وب سایت فروشگاهی

از مهم ترین ویژگی وب سایت های فروشگاهی ، می توان به مواردی هم چون ، سرعت بالای لود سایت ، قرار دادن محصولات و توضیحات کافی آن ها ، خرید آنلاین ، پیشنهاد های تخفیفی ، پرسش و پاسخ آنلاین ، سبد خرید ، دسته بندی محصولات و غیره اشاره کنیم .

طراحی سایت فروشگاهی

به چه نکاتی که در طراحی سایت فروشگاهی باید توجه شود:

یک سایت فروشگاهی علاوه بر اینکه باید دسته بندی های مشخصی داسته باشد باید از نظر طراحی و گرافیکی نیز بتواند کاربر را جذب کند.

همچنین باید سرعت آن بالا باشد و کاربر بتواند در مدت زمان کوتاهی بخش زیادی از محصولات را مشاهده کرده و بتواند سفارش دهد.

باید یک درگاه پرداخت ایمن داشته باشد.

تفاوت طراحی سایت فروشگاهی و معمولی

بهتر است بدانید که  طراحي سايت فروشگاهي با یک سایت معمولی بسیار متفاوت می باشد چرا که در صفحه اصلی تمامی محصولات نمایش داده می شود تا کاربر دید کلی از محصولاتی که در سایت یافت می شود به دست آورد در حالی که در سایت های معمولی این چنین نیست.

از دیگر تفاوت های سایت فروشگاهی با سایت معمولی می توان به نحوه مدیریت آن اشاره کرد، مدیریت سایت فروشگاهی باید به گونه ای باشد که به راحتی بتوان تغییرات مورد نیاز را اعمال نمود چرا که ممکن است در روز یک الی چند بار ممکن است یک محصول را اضافه کرده یا حذف کرد و حتی قیمت ها را تغییر داد به همین منظور برای اینکه برای مدیر فروشگاه به راحتی بتواند این کار را انجام دهد در هنگام طراحي سايت فروشگاهي راهکارهای مناسبی سنجیده و پیاده سازی می شود.

مراحل طراحی سایت فروشگاهی به شرح ذیل می باشد:

  1. اولین گام در طراحي سايت فروشگاهي انتخاب یک شرکت معتبر و متعهد می باشد.
  2. فرد می تواند از طریق جستجو در گوگل بهترین شرکت طراحی سایت فروشگاهی را انتخاب کند و برای مشورت و مشاهده نمونه کارها و روند پشتیبانی با مدیر شرکت صحبت کند.
  3. پس از آن فرد باید انتظارات خود را از طراحی سایت شرکتی به طراح سایت بگویید تا با توجه به ذهنیت او سایت مورد نظر طراحی شود.
  4. در صورتی که فرد انتظارات نامعقولی داشت او را متقاعد کند و بهترین نوع طراحی را به او پیشنهاد دهد.
  5. پس از آن قراردادی تهیه شده و دو طرف آن را امضاء کنند.

آموزش طراحی سایت فروشگاهی

در ادامه مقاله می خواهیم به آموزش طراحی سایت فروشگاهی بپردازیم، مطالعه این بخش از مقاله به افرادی که قصد طراحی سایت را ندارد و می خواهند به یک شرکت طراحی سایت حرفه ای سفارش سایت دهند نیز توصیه می شود.

  • اولین گام برای طراحی وب سایت فروشگاهی انتخاب یک هاست مناسب است.

انتخاب هاست از این نظر حائز اهمیت می باشد که در سرعت لود سایت ، پشتیبانی حجم وسیعی از اطلاعات بارگذاری شده در وب سایت ، امنیت وب سایت ، پاسخگویی و پشتیبانی ، قابلیت حمایت از تعداد زیاد بازدید از وب سایت و سایر مواردی که با سایت فروشگاهی مرتبط است.

  • گام دوم انتخاب نام مناسب برای فروشگاه اینترنتی است.

در زمینه ای که قصد راه اندازی فروشگاه اینترنتی را دارید توصیه می شود یک نام متناسب و جذاب انتخاب کنید تا به راحتی در ذهن افراد بماند و مشتریان بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.

نام فروشگاه اینترنتی همانند یک کارت ویزیت بوده و نقش مهمی در معرفی فروشگاه شما به مشتریان دارد.

همچنین به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید نان فروشگاه اینترنتی باید به گونه ای انتخاب بشه که مشتریان بتوانند ان را در میان میلیون های سایت فروشگاهی که در گوگل وجود دارد پیدا کنند.

  • گام سوم طراحی و سئو سایت فروشگاهی است.

برای طراحی وب سایت فروشگاهی می توانید از قالب های آماده موجود در گوگل استفاده کنید که ما به شما وردپرس را پیشنهاد می کنیم.

چرا که کار کردن با این قالب طراحی سایت آسان و راحت بوده و افراد می توانند با نصب افزونه های مختلف مورد نیاز وب سایت خود را از نظر امکانات ارتقاء دهند.

از دیگر مزایای استفاده از قالب وردپرس برای سایت فروشگاهی می توان به سئو و بهینه سازی وب سایت ، تنوع در قالب ها ، راهنمای نوشتاری فارسی و انگلیسی و غیره اشاره کرد.

پس از انتخاب قالب مورد نظر فروشگاه آن را دانلود کرده و در هاست بارگذاری کنید پس از آن می توانید تغییرات مورد نیاز خود را بر روی آن اعمال کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره طراحی سایت با وردپرس می توانید به مقاله مربوط به آن مراجعه کنید.

 

طراحی سایت فروشگاهی

 

سئو سایت فروشگاهی

مهم ترین امر در سئو سایت فروشگاهی سرعت لود سریع وب سایت ، ریسپانسیو بودن یا واکنش گرا بودن سایت اشاره کرد.

علاوه بر موارد فوق در رابطه با سئو سایت فروشگاهی باید به این امر توجه کنید که تصاویر مربوط به محصولات باید حجم کمی داشته باشد، لینک دهی ، بک لینک و غیره به درستی انجام شود.

متا توضیحات و متا عنوان مرتبط با محصولات باشد.

در شبکه های اجتماعی اعم از فیسبوک ، اینستاگرام و غیره فعال باشد.

سایت به طور مرتب آپدیت شود و در آن ارور 404 وجود نداشته باشد.

مسئول سایت با ابزارهای مربوط به سئو مانند وبمستر ، گوگل آنالیتیکس و غیره روند سایت را بررسی نماید و در صورت وجود مشکل در سایت آن را برطرف کند.

کلمات کلیدی با استفاده از ابزارهای مرتبط به درستی انتخاب شود.

به طور مرتب در آن محتوای مناسب تهیه شود و درج گردد برای ان کار می توانید از وبلاگ استفاده کنید.

همچنین به این نکته توجه داشته باشید که ثبت سایت در نقشه گوگل بسیار مهم بوده و انجام این امر می تواند باعث افزایش فروش شما شود.

استفاده از Rich snippet در سایت که باعث بیشتر دیده شدن یک صفحه یا محصول در گوگل می شود، Rich snippet در واقع برای نشانه گذاری ستاره دارد کردن یک تصویر یا محصول استفاده می شود، این ابزار باعث درک بهتری موضوع و محتوای سایت برای موتورهای جستجو می شود.

در مقاله سئو سایت به طور جامع درباره تمامی موارد سئو داخلی و سئو خارجی سایت ، سئو کلاه سفید و کلاه سیاه و غیره توضیحاتی داده شده است که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به آن ها مراجعه کنید.

در حال حاضر ، به طور روزانه میلیون ها سرچ توسط کاربران در موتور جستجو گوگل انجام می شود ؛ نشان دادن وب سایت شما در صدر نتایج توسط گوگل تاثیر به سزایی در بازدید کاربران از سایت داشته و در نهایت سبب افزایش تعداد مشتریان جدید برای کسب و کار شما می شود .

یک وب سایت فروشگاهی ، باید از نظر موتور های جستجو مثل گوگل مناسب بوده تا بتواند در صدر جستجو قرار گیرد .

طراحی سایت حرفه ای ، باید به گونه ای باشد که بتوان آن را در صدر نتایج گوگل مشاهده کرد .

گروه متخصصین المانت ، با داشتن نیروهای خبره و متخصص به شما برای داشتن یک وب سایت فروشگاهی حرفه ای و نمایش سایت آن در صدر نتایج گوگل کمک می کند.

طراحی سایت فروشگاهی ارزان

تعرفه طراحی سایت فروشگاهی با توجه خدمات و قابلیت های سایت متفاوت می باشد، هزینه طراحی سایت فروشگاهی با توجه نوع طراحی و میزان خدمات ، سئو سایت و غیره تعیین می شود.

به این نکته توجه داشته باشید که صرفا بخاطر هزینه کمتر به هر شرکتی اعتماد نکرده و ابتدا درباره آن ها تحقیق کنید و نمونه کارهای آن ها را مشاهده نمایید.

مزایای وب سایت فروشگاهی

  • افزایش تعداد مشتریان
  • شناخته شدن برند
  • ارائه خدمات در محدوده های وسیع
  • در دسترس بودن اطلاعات کامل تمامی محصولات برای مشتریان
  • فعال بودن فروشگاه در تمامی ساعات شبانه روز

مقالات مرتبط

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
چاپ صفحه